Zastupitelé v Přelouči na Pardubicku váhají mezi severní a jižní variantou obchvatu, který by odvedl dopravu z přetížené silnice první třídy číslo 2. S jižní variantou počítá územní plán. Podle starostky Ireny Burešové je jižní trasa levnější a rychlejší.
Většina zastupitelů si však chce obě možnosti porovnat a na severní obchvat vypracovat studii. Ta by mohla být hotova do konce roku.
„Pokud se město rozhodne pro severní variantu, nabereme další dva roky zpoždění. Přinese to i demolici některých budov a výstavba bude nejspíš i finančně náročnější,“ řekla Burešová.
S nadměrnou dopravou se Přelouč potýká řadu let. Podle posledního měření před dvěma lety projelo silnicí první třídy, která protíná město, 12 tisíc aut denně. V 90. letech to bylo zhruba o třetinu méně. „Už se blížíme k hranici propustnosti komunikace. Dopravu ve městě zhustí kolony aut a kvůli křižovatkám bude silnice nedostatečná,“ řekl vedoucí odboru dopravy Lubomír Novotný. „Jižní varianta zakreslená do územního plánu města počítá s dostatečným odstupem od stávající i plánované zástavby,“ řekl Novotný.
Severní varianta ještě nemá určenu přesnou trasu, ale může v budoucnu zkomplikovat připojení části Přelouče a průmyslových zón. „Podle prvních odhadů by severní varianta obchvatu byla až za železniční tratí a propojení s městem by bylo komplikovanější,“ uvedl.