Paříž (NYT) – Londýnská reklamní agentura Saatchi & Saatchi bude mít nového šéfa. Kevina Robertse vystřídá Maurice Lévy, ředitel pařížské reklamky Publicis, která minulý týden oznámila, že si konkurenta pořizuje v akciové transakci za zhruba 1,9 miliardy dolarů. Lévy bude řídit nově založenou společnost Publicis Groupe, pod níž budou spadat obě dosud samostatné agentury. Saatchi & Saatchi přitom zůstane velká míra autonomie, což je příznačné i pro další fúze, k nimž došlo nedávno v reklamním průmyslu. Společnost WPP Group koupila agenturu Young & Rubicam, Havas Advertising je novým majitelem Snyder Communications.
Jednání o fúzi začala loni v prosinci, v březnu pokročila do seriózní fáze. Ve stejné době se Murice Lévy pokusil přebít nabídku WPP na převzetí Young & Rubicam, ale neuspěl. Informace o dohodě začaly na veřejnost prosakovat počátkem minulého týdne, krátce před oficiální tiskovou konferencí. Obrat ve výši 17,8 miliardy dolarů a příjmy 2,2 miliardy USD vynesou Publicis Group na páté místo světového žebříčku reklamních agentur. „Jsme novou mocnou silou ve světové reklamě. Přes noc se dostáváme do superligy, uvedl šéf správní rady Saatchi & Saatchi Bob Seelert, který se neobává, že by značka jeho podniku ztratila s nezávislostí také identitu. „Naopak. Saatchi & Saatchi je obchodní značka, kterou je nutné kultivovat, dodal Seelert.
Transakce by měla být dokončena v polovině září, už teď však někteří analytici upozorňují, že Publicis pořídil Saatchi příliš draho. S tím ovšem Maurice Lévy nesouhlasí. „Platíme třikrát více, než kolik jsou očekávané příjmy Saatchi & Saatchi v roce 2000. To se shoduje s tím, co zaplatil Havas za Snydera a co zaplatila WPP za Young & Rubicam. Cena je v pořádku, uvedl.