Menu Zavřít

Přetažený nápad

13. 1. 2005
Autor: Euro.cz

Test

V centru španělské automobilky v Martorellu vypukla s loňským uvedením Altey bouře designové kreativity. A hned zase utichla. Přestože se Toledo tváří jako zcela svébytný model, rozdíl oproti Altee je pouze v jinak řešené zádi a necelých osmnácti centimetrech navíc. Osmnáct centimetrů - to není mnoho.
Toledo je stejně široké, stejně vysoké a pasažéři v něm mají stejně místa pro nohy i nad hlavou jako v Altee, kombinující přednosti hatchbacků a velkoprostorových vozů. Pro vnitřek Toleda oněch osmnáct centimetrů znamená jediné: místo pro zavazadla se rozrostlo o 91 litrů na rovných pět set. Jenže větší kufr pro zákazníky nejspíš nebude rozhodujícím argumentem při volbě Seatu.
Příznivé je, že Toledo kopíruje všechny chytré nápady od své starší sestřičky. Zavazadlový prostor má inteligentně rozdělený na tři části včetně falešného dna a užitečných přihrádek, pečlivě zpracovaný interiér je pro cestující dostatečně prostorný a pohodlný, přičemž za zmínku zvláště stojí perfektně tvarovaná sedadla.
Přes nějaký ten kilogram navíc oproti Altee se Toledo chová odhodlaně i na silnici. Víceprvkové zavěšení zadních kol mu dodává jistotu v zatáčkách stejně jako přesné řízení, na hranici možností se pouze mírně negativně projevuje o něco těžší záď. Podvozek verze Stylance, kterou testoval týdeník EURO, však nerovnosti občas zprostředkovává cestujícím příliš vehementně, přestože je v nabídce modelu tím komfortnějším.
O turbodieselu s výkonem 105 koní se snad ani nemá cenu zmiňovat. Týdeník EURO jej vyzkoušel už při několika příležitostech a pokaždé byl vzkaz pro koncern VW stejný: přijďte už s něčím modernějším! Aspoň že má slušnou spotřebu.
Jednadevadesát litrů v Toledu za příplatek dvaceti tisíc oproti Seatu Altea není špatný obchod. Má ale dva zásadní háčky. Jednak kvůli němu vůz dostal netradiční záď, která nesedne každému, a jednak je Altea díky své kompaktnosti ve všech ostatních směrech lepší. SEAT Toledo 1,9 TDi Stylance Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1896 cm3
Max. výkon 77 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 183 km/h
Průměrná spotřeba 5,4 litru na 100 km
Základní cena 615 900 Kč

FIN25

Klady - příznivá cena
- prostorný interiér
- inteligentně dělený zavazadlový prostor

Zápory - trochu delší Seat Altea
- horší výhled přes přední sloupky
- průměrný motor

  • Našli jste v článku chybu?