PRAHA (tpk) - Jan Mrázek opustil pozici ředitele oddělení business intelligence v Bank of Montreal, aby se po roce působení v představenstvu plně věnoval roli prezidenta společnosti Adastra, dodavatele řešení analytického CRM a datových skladů. Mrázek osobně povede její expanzi na severoamerický trh, jejíž součástí je i přestěhování torontského ústředí do nových kancelářských prostor. Firma se zároveň rozrostla o další konzultanty.
V Bank of Montreal Mrázek pracoval od roku 1986 a vybudoval tam například oddělení business intelligence, jehož se stal ředitelem. Do kanadské banky přišel ze společnosti InfoWorks/Hughes Rapp Collins, kde působil jako vedoucí architekt kontaktních a analytických CRM systémů dodávaných předním americkým firmám. Předtím, do roku 1983, žil v Německu. V té době byl zaměstnán v softwarové firmě EOG-EDV a současně přednášel na Univerzitě v Hagenu, na které také získal doktorský titul.
Je odborníkem na oblast analytického CRM, datových skladů a business intelligence. Pod jeho vedením vznikla v Bank of Montreal řešení s návratností v řádu stovek milionů dolarů, která získala také mezinárodní ocenění - RealWare 2000 za nejlepší řešení datového skladu či DCI za přínos v oblasti práce s informacemi. Prestižní globální Institut pro datové sklady (The Data Warehousing Institute) udělil týmu Jana Mrázka v roce 2001 ocenění Best Practices in Data Warehousing.
Mrázek je autorem a spoluautorem několika odborných knih s tematikou datových skladů a dolování dat, publikuje v časopisech, jako CIO, Computerworld, DM Review, DataMation, TechWeb nebo Zdnet, a přednáší po celém světě.