Veřejnou zakázku na výkon odtahové služby v české metropoli vypsala Správa služeb Městské policie hlavního města Prahy. Předpokládaný rozsah odtahů je 24 tisíc ročně, předběžná cena zakázky činí 111 milionů korun bez DPH. Firmy mohou podávat nabídky do 22. května. Smlouva s vítězem bude uzavřena na období pěti let počínaje letošním 1.
červencem.
Při posuzování uchazečů má být nejdůležitějším kritériem výše nabídkové ceny (50% váha při hodnocení). Důležité jsou také rychlost zajištění výjezdu požadovaného počtu vozidel i s posádkou (20%), rychlost přistavení náhradního vozidla (10%), rychlost zajištění náhradní posádky (10%), výše smluvní pokuty při prodlení s přistavením odtahových vozidel (5%) a výše smluvní pokuty při prodlení se zajištěním náhradní posádky (5%).
Od začátku letošního roku přitom došlo k převedení a sjednocení systému zajišťování odstraňování vozidel na území metropole. Vloni v červnu totiž Rada hlavního města Prahy rozhodla, že odtahy bude samostatně zabezpečovat příspěvková organizace Správa služeb Městské policie hlavního města Prahy (SSMP). Ta nově spravuje i šest odtahových parkovišť. Důvodem nedávné změny byly podle radních mimo jiné konflikty majitelů aut se soukromými odtahovými firmami, které dříve zajišťovaly službu pro Technickou správu komunikací.
„Vzhledem k rostoucím potřebám bylo rozhodnuto zahájit řízení o zadání veřejné zakázky a dát tak příležitost i podnikatelským subjektům k jejich účelnému a ekonomicky efektivnímu zapojení do systému odtahové služby,“ vysvětlil Profitu František Dušek, náměstek pro transformaci SSMP. Za provedené služby však soukromé firmě bude platit přímo město, stejně jako majitelé vozů zaplatí městu, nikoliv smluvní firmě.