AUDI A3 SPORTBACKMinulý týden Audi nabídlo pětidveřovou verzi modelu A3 s názvem Sportback. Nový vůz se "běžné" A3 ani moc nepodobá. Má sebevědomou agresivní masku a vypadá spíše jako kombík. Podle vzoru větších sester A8 a A6 má vpředu obrovskou jednodílnou mřížku. Oproti třídveřové verzi je pětidveřová delší o 83 milimetrů.
**AUDI A3 SPORTBACK
Minulý týden Audi nabídlo pětidveřovou verzi modelu A3 s názvem Sportback. Nový vůz se „běžné“ A3 ani moc nepodobá. Má sebevědomou agresivní masku a vypadá spíše jako kombík. Podle vzoru větších sester A8 a A6 má vpředu obrovskou jednodílnou mřížku. Oproti třídveřové verzi je pětidveřová delší o 83 milimetrů. O dvacet litrů narostl kufr, 370 litrů objemu v základní konfiguraci lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit až na 1120 litrů. Standardní i nadstandardní výbava nezůstaly pozadu za ostatními modely Audi. Nechybí možnost připlatit si za sportovnější podvozek (snížení o 15 milimetrů), navigaci s přehrávačem DVD, 16 až 18palcová kola nebo automatickou klimatizaci. Nejzajímavější položkou je velká prosklená střecha „open sky“, jejíž přední díl bude možné otevírat (posouvat). A co motory? Pod kapotou je v nabídce sedm různých motorů, ani nejslabší z nich nejde s výkonem pod sto koní. Nahoře je šestiválec o objemu 3,2 litru, který se rozjede z nuly na sto kilometrů v hodině za 6,2 sekundy. Za Sportback si pochopitelně musí zájemce oproti standardní A3 připlatit. Jeho nejlevnější verze vyjde na 581 600 korun, což je o 21 600 korun více než u nejlacinější átrojky. „Není to velká částka, ale nemyslím, že by Sportback konkuroval běžnému modelu, obě auta si najdou své příznivce,“ míní šéf místního zastupitelství Audi David Liška.