Menu Zavřít

Přibývá obchodníků, kteří využívají krize

4. 2. 2009
Autor: Euro.cz

V Česku přibývá obchodníků, kteří se v souboji o zákazníky snaží využít i sílící obavy lidí z dopadů světové finanční krize na jejich peněženky.

Krize se proto v posledních týdnech skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory. Obchodní řetězce již finanční krizi pociťují na svých tržbách, protože Češi jsou při utrácení opatrnější.

Například síť Interspar a Spar zprovoznila stránky www.antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.

bitcoin_skoleni

Společnost Tesco Stores ČR do záhlaví svého lednového reklamního letáku umístila nápis „Tesco pomáhá v době krize“ s dovětkem „S námi ušetříte“. Podobně se zachovala i síť Okay. Součástí jejího aktuálního letáku s nabídkou zboží je heslo „Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!“.

Počínání některých obchodníků se ale nelíbí Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), které kvůli využití slova krize v reklamních letácích společnosti Tesco zaslalo stížnost Radě pro reklamu. Obchodní řetězec Tesco podle názoru SOS zneužívá obavy lidí z finanční krize ve svůj ekonomický prospěch. Tesco se hájí tím, že reklama je etická, a naopak se snaží zmírnit případný strach lidí z dopadů krize na jejich peněženky.

  • Našli jste v článku chybu?