Příjmy z internetové reklamy v lednu a únoru vzrostly o šest procent na 474 milionu korun. V loňském posledním čtvrtletí se dokonce zvýšily o dvě pětiny na 1,24 miliardy Kč.
Autor: Martin Siebert
Podle Sdružení pro internetovou reklamu v únoru nejvíce na internetovém trhu získal Seznam, který utržil za zobrazovanou inzerci 95 milionů korun. Následovaly Centrum Holdings se 46 miliony korun a skupina Mafra s 39 miliony Kč. Nejvíce za internetovou reklamu utráceli prodejci automobilů, a to téměř 35 milionů korun, zpracovatelé dat a webových služeb téměř 30 milionů Kč a telekomunikační firmy s útratou 27 milionů korun.
Příjmy za plošnou internetovou inzerci spolu s příjmy za výkonnostní reklamu za kliknutí se loni pohybovaly okolo 6,4 miliardy korun. Letos čekají odborníci růst o 17,7 procenta. Výnosy z internetové reklamy se na celkovém reklamním trhu podílí zhruba deseti procenty.