Menu Zavřít

Příliš mnoho koníků

25. 6. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Ford došel ke zjištění, že by měl nabízet malé a prostorné auto a nejjednodušší cestou bylo o pár čísel zvětšit fiestu. Na stejném podvozku proto postavil o více než deset centimetrů delší karoserii, o deset centimetrů také fiesta vyrostla. Zrodil se Ford Fusion.
Týdeník EURO měl možnost otestovat malý rodinný vůz s benzinovou šestnáctistovkou, která disponuje maximálním výkonem sto koní. Fusion je s ní sympaticky živý, zvuk agregátu do kabiny výrazněji neproniká, ani když se vytáčí do vysokých otáček, a přímo provokuje k rychlejší jízdě. Ta však charakteru vozu příliš neodpovídá, zvláště když automobilka fusion označuje za ideální do města. S rychlostmi se dobře pracuje díky hladké převodovce s krátkým chodem a řízení zprostředkovává hladké a bezproblémové ovládání automobilu. Překvapil nás však tvrdší podvozek, který by se hodil ke sportovnímu stylu jízdy, méně už k rodinnému vozu. Cítit každou nerovnost na vozovce zrovna na komfortu nepřidá. Na druhé straně podvozek dodává fusionu výbornou stabilitu v zatáčkách, kde si řidič ani nevšimne, že manévruje autem vysokým přes jeden a půl metru.
Nevýhodou je malá palivová nádrž, která pojme jenom 45 litrů benzinu natural, což při jízdě ve městě, kdy se spotřeba pohybuje nad hranicí devíti litrů, znamená dojezd méně než 500 kilometrů. Negativně na nás rovněž zapůsobila jízda v rychlostech nad 160 kilometrů. Jakmile se ručička tachometru dostala tak daleko, začalo se z předku testovaného vozu ozývat silné a vytrvalé pískání. Fusion navíc přestává být nad touto hranicí na dálnici v ovládání suverénní, což má na svědomí krátký rozvor náprav spolu s výškou.
Ohromující rychlosti ale od rodinného auta nikdo nečeká. Důležitý je příjemný design, nízká spotřeba, pohodlí při cestování a hlavně dostatek místa jak pro posádku, tak pro zavazadla. Zvenku vypadá ford sympaticky konzervativně, uvnitř by člověk bezmála za půl milionu vydaných korun čekal kvalitnější použité materiály. Spotřeba je vzhledem k síle motoru slušně nízká. Zatímco na nedostatek místa si ani pět dospělých na trase do dvou set kilometrů nestěžuje, s odkládacími prostory je to horší. Oproti fiestě totiž přibyla pouze plochá skříňka uprostřed na palubní desce a schránka pod sedadlem spolujezdce.
Ford Fusion je automobilem ideálním pro rodinu s jedním až třemi dětmi, jíž pro cestování poskytuje dostatek prostoru i pohodlí. Míst, kam si odložit mapu nebo láhev s nápojem, je v něm však málo. Šestnáctistovkový motor má výborné dynamické vlastnosti, údajně městskému zaměření auta by přesto více vyhovoval Fordem nabízený turbodiesel 1,4 litru. Závodit s fusionem stejně nikdo nehodlá.

Ford Fusion 1,6
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1596 cm3
Maximální výkon 74 kW
Převodovka 5stupňová, manuál
Nejvyšší rychlost 177 km/h
Zavazadlový prostor 337 litrů
Kombinovaná spotřeba 6,6 litru
Základní cena 440 900 Kč

Plusy
- tichý motor
- prostor pro cestující
- jízdní vlastnosti

WT100

Minusy
- málo odkládacích ploch
- zpracování interiéru
- cestování při rychlostech nad 160 km/h

  • Našli jste v článku chybu?