Menu Zavřít

Příliš štědrá smlouva

26. 11. 2012
Autor: Euro.cz

Reklama

Agentura JCDecaux, která je smluvním partnerem hlavního města Prahy, odvádí magistrátu zlomky z možných výnosů z provozování reklamních ploch citylight. „V závislosti na skutečném vytížení reklamních ploch tvoří smluvní úhrada za příslušné pozemky vůči hlavnímu městu řádově jedno až tři procenta potenciálních ročních výnosů z těchto zařízení,“ stojí v čerstvém auditu, který má týdeník Euro k dispozici. Ve Vídni hradí tamní reklamní agentury městu za pronájem citylightů na zastávkách veřejné dopravy až 6,5 procenta výnosů a až 25 procent ze zisku. Praha se naproti tomu nepodílí na zisku firmy vůbec.

Podle zdroje z magistrátu JCDecaux navíc nedělá, co slíbila.

Nepostavila na své náklady 300 čekáren MHD, do chodu uvedla jen polovinu z 250 velkoformátových ploch. Z 50 kontejnerů na tříděný odpad nedodala žádný. „Magistrát navrhl v červnu kompromisní návrh, který by lépe hájil zájmy města. Společnost JCDecaux ho v červenci písemně odmítla,“ uvedla mluvčí magistrátu Tereza Králová. Případem se následně zabývala Rada hlavního města.

„Pokračujeme v jednáních,“ upřesnila Králová.

bitcoin_skoleni

JCDecaux kritiku odmítá a tvrdí, že smluvní závazky důsledně plní. „Neexistuje žádná stížnost či výtka. Máme osobní poděkování primátora za špičkovou kvalitu poskytovaných služeb,“ sdělil jednatel Pavel Slabý. Jisté rezervy připouští, avšak má pro ně vysvětlení. „Podle dodatku z roku 2009 jsme skutečně ještě povinni postavit 45 čekáren pro MHD. Jenže pro původně smluvené lokality nebyla vydána stavební povolení. Náhradní lokality magistrát neodsouhlasil,“ uvedl Slabý. Ze stejného důvodu prý nejsou ani kontejnery pro tříděný odpad.

„Magistrát si letos řekl o náhradní plnění. Nabídli jsme výstavbu zábradlí, ale město požádalo v červnu o finanční plnění. Tato změna ovšem vyžaduje uzavření dodatku k předchozí smlouvě a příslušná jednání nebyla dosud uzavřena,“ dodal Slabý. l

  • Našli jste v článku chybu?