PRAHA (flp) - Koncentrace v tuzemském obchodě pokročila ve prospěch zahraničních velkých firem a přiostřil se i konkurenční boj mezi obchodními řetězci. Přispěly k němu především společnosti Electro World a Lidl, které v nedávné době na český trh vstoupily. Tyto skutečnosti vyplývají z Obchodní ročenky, kterou již po sedmé vydalo České a slovenské odborné nakladatelství.
Z materiálu je dále zřejmé, že tržní podíl firem nad sto zaměstnanců trvale roste na úkor malých či středních podniků. Projevuje se tak nadvláda zahraničních obchodníků, kteří kromě potravinářství stále výrazněji zasahují i do dalších oblastí obchodu, jako je například elektro, hobby či nábytek. „V nepotravinářských oblastech můžeme stále ještě expanzi evropských firem očekávat,“ domnívá se nicméně analytik marketingové agentury Sapiens Tomáš Hájek.
Ročenka také ukázala, že si loni polepšily všechny obchodní formáty: obrat se zvedl hypermarketům, supermarketům i diskontům.