Menu Zavřít

Problematické Ředitelství vodních cest se místo zrušení jen stěhuje

3. 11. 2013
Autor: Anna Vacková

Rušení zbytečných úřadů, které na začátku roku odstartoval Nečasův kabinet, pomalu končí. Třeba Ředitelství vodních cest, jehož škrtnutím měl stát ještě letos ušetřit pět milionů korun, se nakonec rušit nebude. Místo toho se přestěhuje do budovy ministerstva dopravy.

Úřad se třinácti zaměstnanci dosud sídlil v nájemních prostorech na Vinohradské ulici. I na ministerstvu bude platit nájemné. Jak velké, nyní obě organizace řeší.

Ředitelstvím letos protékají peníze na investice za zhruba 350 milionů korun. Jedním z jeho hlavních úkolů je vybudování plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který chce ministr dopravy Zdeněk Žák kompletně zaplatit z eurodotací. Právě tento projekt Ředitelství vodních cest dost možná zachránil, velmi si ho totiž přeje i prezident Miloš Zeman.

Ředitelství v minulosti provázelo několik skandálů. Když si úředníci Evropského účetního dvora vybrali ke kontrole některé projekty, našli v nich chyby v objemu 96 až 100 procent. Penězi vyjádřeno 2,4 miliardy korun.

Asi nejproblematičtější byla zakázka z éry ministra Aleše Řebíčka na zvedání mostu v Kolíně za 1,2 miliardy korun. Kritéria veřejné soutěže nastavilo ředitelství tak, že se o zakázku mohl ucházet jen jediný zájemce, sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding, které vzniklo pár měsíců před soutěží. Ke zvedání mostu nebyl navíc jasný důvod, Labe není celoročně plnosplavné. Zakázka stála křeslo bývalého šéfa ředitelství Miroslava Šefaru, pak se ve vedení vystřídali ještě další dva ředitelé.

Autor je redaktorem týdeníku Euro


Čtěte také:

Odvolaného šéfa vodních cest Skalického zřejmě čeká trestní oznámení

Stát zastavil tok peněz do Ředitelství vodních cest

FIN25

Ředitelství vodních cest se rušit nebude

  • Našli jste v článku chybu?