Úřad se třinácti zaměstnanci dosud sídlil v nájemních prostorech na Vinohradské ulici. I na ministerstvu bude platit nájemné. Jak velké, nyní obě organizace řeší.
Ředitelstvím letos protékají peníze na investice za zhruba 350 milionů korun. Jedním z jeho hlavních úkolů je vybudování plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který chce ministr dopravy Zdeněk Žák kompletně zaplatit z eurodotací. Právě tento projekt Ředitelství vodních cest dost možná zachránil, velmi si ho totiž přeje i prezident Miloš Zeman.
Ředitelství v minulosti provázelo několik skandálů. Když si úředníci Evropského účetního dvora vybrali ke kontrole některé projekty, našli v nich chyby v objemu 96 až 100 procent. Penězi vyjádřeno 2,4 miliardy korun.
Asi nejproblematičtější byla zakázka z éry ministra Aleše Řebíčka na zvedání mostu v Kolíně za 1,2 miliardy korun. Kritéria veřejné soutěže nastavilo ředitelství tak, že se o zakázku mohl ucházet jen jediný zájemce, sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding, které vzniklo pár měsíců před soutěží. Ke zvedání mostu nebyl navíc jasný důvod, Labe není celoročně plnosplavné. Zakázka stála křeslo bývalého šéfa ředitelství Miroslava Šefaru, pak se ve vedení vystřídali ještě další dva ředitelé.
Autor je redaktorem týdeníku Euro
Čtěte také:
Odvolaného šéfa vodních cest Skalického zřejmě čeká trestní oznámení