Extrémním případem je Renault Zoe Intens, který má na papíře spotřebu 13,3 kilowatthodiny elektrické energie na sto ujetých kilometrů. Jenže ADAC při běžném provozu naměřil spotřebu přes 20 kilowatthodin. S vyšší spotřebou logicky souvisí nižší počet ujetých kilometrů na jedno dobití, který se u menších elektromobilů pohybuje jen někde okolo 200 kilometrů.
Lépe v hodnocení dopadly dva modely americké Tesly a Nissanu Evalia, u kterých čísla aspoň přibližně sedí.
Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění
Vítězem srovnávacího testu sdružení ADAC se stal vůz Hyundai Kona Elektro, který nabízí nejvýhodnější poměr ceny (39 tisíc eur) k počtu 379 ujetých kilometrů na jedno dobití. Nejvyšší naměřený dojezd má Tesla Model X, jenže pořizovací cena je v jejím případě trojnásobná.
Není to poprvé, co se ADAC pustil do kritiky elektromobility. Letos v březnu například spočítal, že při využití běžného mixu elektřiny z německé zásuvky a započítání energeticky náročné výroby baterií způsobí provoz elektromobilu emise okolo 150 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. Úspora oproti spalování nafty či benzinu je tedy minimální.
Dále čtěte: