Na českém mediálním trhu se schyluje k jedné z největších transakcí poslední dekády: prodeji největší soukromé televizní skupiny v Česku. O tom, že TV Nova a dalších sedm kanálů změní majitele, se spekuluje zhruba rok a půl. V posledních týdnech však jednání výrazně zintenzivnila i proto, že mateřská společnost CME (Central European Media Enterprises) oficiálně oznámila, že zvažuje veškeré alternativy budoucnosti CME, které budou zaměřeny na maximalizaci hodnoty pro akcionáře (největším je americká společnost AT&T).
Zájem o Novu, respektive české a slovenské aktivity CME, v minulosti měly silné finanční skupiny PPF, J&T či Penta.
A právě PPF miliardářů Petra Kellnera a Jiřího Šmejce je podle zdrojů týdeníku Euro nejblíže k ovládnutí Novy. Skupina v posledních měsících dostala pod palbu kritiky, mimo jiné kvůli úzkým vazbám s prezidentem Zemanem, poté její zájem o akvizici Novy zesílil. „Spekulace z trhu nekomentujeme,“ uvedla mluvčí PPF Jitka Tkadlecová.
O tom, že CME zvažuje prodej Novy a dalších středoevropských aktivit, svědčí i zjištění týdeníku Euro. Z něj vyplývá, že CME si najala renomované dodavatele pro strategické poradenství: v oblasti financí firmě radí Allen & Company a Bank of America Merrill Lynch, jako právní poradce byla vybrána společnost Covington & Burling.
V současnosti CME provozuje 30 televizních stanic v pěti zemích střední a východní Evropy (Česko, Slovensko, Slovinsko, Bulharsko a Rumunsko) s celkovou velikostí populace kolem 45 milionů lidí. TV Nova letos v únoru oslavila čtvrtstoletí existence, od dob ustanovení elektronického měření sledovanosti drží vedoucí pozici na trhu s průměrným podílem 42,2 procenta v celém dni, respektive 45,9 procenta v primetimu, v cílové skupině 15 až 54 let.