Prodej nových osobních vozů v Česku za první dva měsíce letos vzrostl o 17 procent na 21.893 aut. Podíl firemních vozidel vzrostl téměř na 59 procent oproti loňské třetině.
Autor: Jakub Stadler
Zájem firem podpořila loňská změna zákona, podle které si podnikatelé mohou odečíst DPH i při nákupu osobního auta. Nejprodávanější značkou osobních vozů byla podle Svazu dovozců automobilů v lednu a únoru Škoda s 8061 prodanými vozy. Následuje Volkswagen s odbytem 1691 aut a Ford s 1500 auty, na dalších místech skončily Renault a Peugeot. Mezi obchodními třídami opět vede třída malých vozidel před střední třídou.
Registrace vozidel ale podle svazu u všech ostatních kategorií klesají. U lehkých užitkových aut se prodej meziročně snížil o 77 procent. „Nicméně údaje na začátku loňského roku byly ovlivněny očekáváním změny zákona o DPH, takže je třeba posuzovat kategorii vozidel do 3,5 tuny dohromady - zde byl zaznamenán meziroční pokles o 7,33 procenta,“ uvedl tajemník svazu dovozců Pavel Tunkl. Prodej nákladních vozů nad 3,5 tuny meziročně poklesl o 33 procent, motocyklů o 37 procent.