Energetický koncern chce do konce příštího roku prodat desetitisíce SIM karet, říká ředitel pro maloobchod a marketing české pobočky RWE
Skupina RWE se pustila do nového druhu podnikání. Firma, která se doposud soustředila především na energetiku, rozšiřuje svoji nabídku o služby virtuálního operátora. „RWE Mobil nově nabízí možnost levnějšího telefonování nejen pro 1,8 milionu zákazníků naší společnosti,“ tvrdí ředitel pro maloobchod a marketing české pobočky RWE David Konvalina.
* Proč se společnost RWE pustila i do oblasti telekomunikací, to už prodej energií tolik nevynáší?
RWE je jedničkou na trhu s plynem a aktuálně jsme také nejúspěšnějším alternativním dodavatelem elektřiny. Vnímáme ale, že již nelze uspět jen s prodejem samotné komodity. Vidíme na trhu, že je nutné zákazníkům nabízet další, doplňkové služby. Naším cílem je rozšířit služby poskytované zákazníkům a nabídnout jim kromě odběru plynu a elektřiny další benefity. Chceme tímto způsobem podpořit akvizici nových komoditních zákazníků a posílit důvody těch, co již u RWE jsou, aby u nás zůstali.
* Kolik chcete získat pro RWE Mobil celkem klientů?
RWE Mobil je pro nás sice doplňkovým byznysem, přesto máme ambiciózní cíle. Do konce příštího roku bychom chtěli prodat řádově desetitisíce SIM karet.
* Komu je RWE Mobil určen?
Pořídit si ho v našich zákaznických centrech může kdokoli. Vhodný je zejména pro ty naše klienty, kteří v současné době využívají k volání předplacené karty a nechtějí se vázat písemnou smlouvou u žádného z operátorů. RWE Mobil ale samozřejmě poskytneme i těm zájemcům, kteří nejsou našimi zákazníky.
* Zmiňujete výhodnou cenu za volání do vlastní sítě. Co dalšího RWE Mobil nabízí?
Kromě výhodného volání za 2,30 koruny za minutu do ostatních sítí a ještě o korunu nižší cenu při volání do vlastní sítě je to řada dalších výhod. V rámci startovního balíčku získá každý zájemce za 200 korun kredit ve výši tři sta korun, tedy třetina kreditu je zdarma. Díky tomu se jedná o jeden z nejvýhodnějších startovních balíčků na trhu. Zajímavou informací je také to, že zákazníci při převzetí tohoto balíčku nic neplatí a vyúčtování proběhne u většiny stávajících zákazníků RWE až s fakturací za zemní plyn či elektřinu. Klientům RWE Mobilu, kteří od RWE energie neodebírají, zašleme samostatnou fakturu.
* Jakým způsobem budou zákazníci dobíjet kredit?
Stejně jako všichni majitelé předplacených karet. Dobíjecí kupony se prodávají v trafikách či na benzinových pumpách, dobít kredit lze také například v terminálech Sazky nebo prostřednictvím elektronického bankovnictví klienta, případně platební kartou na stránkách www.volejtesrwe.cz. V této souvislosti ještě musím upozornit, že za první nekuponové dobití poskytujeme 20 procent kreditu navíc. Nejvýhodnější je dobití v hodnotě tisíc korun, za něž zákazník získá zdarma maximální poskytovanou výši kreditu navíc, a to 200 korun. V neposlední řadě budou ti majitelé RWE Mobilu, kteří jsou našimi zákazníky, získávat v budoucnu za určitých podmínek dobíjecí kupony zdarma.
* Společnost RWE podporovala prodej elektřiny a zemního plynu masivní reklamní kampaní. Jak se letošní rok povedl?
Na trhu s elektřinou se nám letos daří. Každý třetí zákazník, který si vybíral elektřinu od nových dodavatelů, přešel k RWE. Do konce roku plánujeme překročit hranici 300 tisíc uzavřených smluv s novými zákazníky. Snížení cen nám pomohlo také v prodeji zemního plynu. Letos jsme podepsali pětkrát více smluv než loni. Zákazníky zaujala unikátní nabídka dvouletých smluv s jistotou dvojího snížení ceny v kombinaci s atraktivními bonusy.
* Je při nákupu energií nízká cena stále tím nejdůležitějším faktorem?
Zákazníci nehledají nejnižší cenu, ale cenu výhodnou, která je kombinovaná s kvalitním servisem. Ten je naší další konkurenční výhodou. Zákazníkům nabízíme nonstop call centrum, síť zákaznických center a řadu dalších benefitů. Uvedu jeden za všechny. Pokud lyžujete a jste naším zákazníkem, určitě si nezapomeňte vyzvednout RWE kartu. Získáte 20procentní slevu na jednodenní skipasy v osmnácti partnerských lyžařských areálech RWE napříč Českou republikou. l
O autorovi| Vadim Fojtík, fojtik@mf.cz