Tuzemští spotřebitelé kvůli hospodářské krizi méně nakupují spotřební zboží. Tržby z jeho prodeje se v pololetí meziročně snížily o sedm procent na 31,6 miliardy korun.
Autor: Jakub Stadler
Nejvíce podle průzkumu GfK Temax Czech Republic klesl prodej fotoaparátů - o 15 procent. „Poklesy prodejů kompaktních přístrojů se pohybují už v řádu desítek procent,“ uvedla GfK. Snížil se i zájem o spotřební elektroniku, domácí spotřebiče i informační technologie, kde jedinou rostoucí kategorií byly notebooky.
Mírný nárůst vykázal pouze trh s telekomunikační technikou, ten ale v samotném druhém čtvrtletí klesl. „Rostoucí kategorií zůstávají smartphony, jak v internetových, tak zejména v tradičních prodejnách. Obrat ve vývoji celého sektoru je ovlivněn vyšším tempem poklesu prodejů mobilních telefonů a dlouhodobým poklesem prodejů tradičních kategorií, jako jsou pevné telefony a faxy,“ vysvětlila GfK.