V Česku se ročně prodá už více než 350 tisíc jízdních kol. Zatím ale poptávku žene jen sport a turistika. Obchody a cykloservisy doufají, že stát výrazněji podpoří i ježdění na kole do práce, čímž by poptávka po kolech dál rostla.
Foto: Profimedia
Na českém trhu je kolem 800 nezávislých prodejců jízdních kol. Většina bicyklů se prodá přes specializované prodejny, ale v současné době rostou i příjmy z prodeje kol sportovním řetězcům. Po dočasném poklesu loni prodej kol opět vzrostl a vrátil se zpět na úroveň obvyklou v předešlých letech. Do Česka jsou dováženy rámy a komponenty, které jsou pak prodávány nejen tady, ale i v celé Evropské unii. Podle odhadů Asociace specializovaných prodejců kol (ASPK) bylo loni prodáno v České republice 370 tisíc až 390 tisíc jízdních kol.
Co ovlivňuje prodej jízdních kol?
Může kolo nahradit automobil?
Proč horská kola nejezdí do hor?
A jak vysoké je clo na bicykly z Číny?
To vše a mnoho dalšího se dozvíte v aktuálním vydání týdeníku PROFIT, který je na stáncích od pondělí.