Menu Zavřít

Prodejní hit střední třídy

20. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Zdá se, že po loňském útlumu se prodeje japonské Mazdy v České republice oživují. Může za to Mazda 6, kvůli níž zájemci div netrhají ruce jejím prodejcům. Dovozce Auto Palace Praha musí část poptávky odmítat, protože má od výrobce k dispozici omezený počet kusů. „Od uvedení na trh v loňském červenci jsme do konce roku prodali celkem šest set padesát vozů a ke konci letošního února to bude dalších dvě stě vozů. Toto číslo by bylo mnohem vyšší nebýt limitovaných dodávek. Podstatné pak je, že již nyní máme závazné objednávky na dalších pět set padesát aut,“ tvrdí mluvčí firmy Adéla Zimová. Jaký je stroj, který si vydobyl titul „Auto roku“? Redakce týdeníku EURO vyzkoušela verzi sedan vybavenou benzinovým motorem o objemu 2,3 litru. Na silnicích budilo sytě žluté auto s dynamickými tvary dost pozornosti. Hlavní pochvalu zaslouží motor, má ve volnoběhu téměř neslyšný chod. Zážehový čtyřválec o maximálním výkonu 122 kilowattů s vyvažovacím hřídelem a proměnným časováním ventilů běží kultivovaně, i když má řidič nohu na plynu, a začíná být slyšet až nad hranicí 3500 otáček za minutu. Z agregátu přitom jde vymáčknout až 214 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů benzinu na sto kilometrů. Konstruktérům Mazdy 6 se povedl i podvozek, perfektně sedí na asfaltu, navíc mu pomáhá elektronický stabilizační systém. Jeho sportovnímu pojetí se však nelíbí české silnice, protože každá prohlubeň je cítit. Tento handicap tlumí anatomicky tvarovaná sedadla, v našem voze čalouněná černou kůží.
Jedinou větší nevýhodou Mazdy 6 je, nahlíženo z hlediska průměrného Čecha, dost vysoká cena. Nejlevnější verze vyjde na 619 900, testovaný vůz stál bezmála 800 tisíc korun. Škoda Octavia je o nějakých 200 tisíc korun levnější. Jenže Mazda 6 soupeří spíše s vozy vyšší třídy. Má prostorný interiér a dost velký zavazadlový prostor a s tím může ve střední třídě soupeřit jen Opel Vectra. Zájemce láká i rozsáhlá výbava - ABS, šest airbagů, stabilizace, xenony a samočinná klimatizace.
„Mazda 6 naprosto splnila všechna naše očekávání. Stala se skutečnou senzací na našich show-roomech a zájem zákazníků je toho nejlepším důkazem. S tímto autem se opět navracíme do čela prodejních tabulek,“ věří autu generální ředitel Auto Palace Jindřich Nevrla. Mazda 6 Sport 2.3i Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 2261 cm3
Nejvyšší výkon 122 kW Převodovka manuální pětistupňová Zavazadlový prostor 0,500 m3
Maximální rychlost 214 km/hod
Spotřeba 8,9 l na 100km
Cena 799 900Kč

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).