Menu Zavřít

Produkty jsou téměř stejné, servis nikoli

12. 6. 2006
Autor: Euro.cz

Nabídka tuzemských pojišťoven je do značné míry unifikovaná. A totéž platí i pro ceny, za které se jejich produkty prodávají. Klientům by tak mohlo vlastně být jedno, kam se svou pojistnou „poptávkou“ zamíří. Může si klient vybrat pojišťovnu bez přemýšlení?

Nabídka tuzemských pojišťoven je do značné míry unifikovaná. A totéž platí i pro ceny, za které se jejich produkty prodávají. Klientům by tak mohlo vlastně být jedno, kam se svou pojistnou „poptávkou“ zamíří.

Může si klient vybrat pojišťovnu bez přemýšlení? Jsou produkty tuzemských ústavů stejné? Samozřejmě to tak není: nejde totiž jen o produkt a jeho cenu, ale celou škálu služeb s ním spojených. Za všechny uveďme třeba rychlost likvidací pojistných událostí, což je pro pojištěné samozřejmě nanejvýš významný parametr. Kromě toho jsou určité rozdíly samozřejmě patrné i v produktové oblasti. Hlavně tyto diference mapuje soutěž Pojišťovna roku, která se letos koná už pošesté.

bitcoin_skoleni

Soutěž Pojišťovna roku, kterou od počátku této dekády pořádá Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM), se od ostatních liší nikoli snad soutěžními kategoriemi, ale hlavně především okruhem hlasujících. Těmi jsou samotní organizátoři soutěže, makléři. Tedy ti, kteří mají v popisu práce právě porovnávat jednotlivé typy pojistek a kteří také mají dobrý přehled o kvalitě servisu, který se k pojistkám váže. Výsledky, v tomto okamžiku ještě neznámé, jsou o to cennější, že zájem členské základny AČPM o soutěž, respektive hlasování, roste. „V porovnání s prvním ročníkem vzrostl počet hlasujících téměř o polovinu,“ říká Zdeněk Kutina, ředitel AČPM. Hlasovací lístky pro letošní ročník podle něj vyplnilo celkem 117 respondentů, což představuje takřka čtvrtinu členů asociace. „Mohlo by to být více, ale řada makléřů se do soutěže nezapojí prostě proto, že spolupracují s relativně malým počtem pojišťoven a jejich hodnocení by nemělo potřebnou míru objektivity,“ osvětluje pozadí hlasování Kutina.

Soutěž má jednu hlavní (Pojišťovna roku) a sedm zvláštních kategorií (životní a občanská pojištění, pojištění vozidel, průmyslu a podnikatelů, speciální pojištění a „servisní“ kategorie: likvidace škod a spolupráce s makléři). Letos nejvíce nominací (pět soutěžících s nejvyšším počtem bodů v každé kategorii) získalo kvarteto Allianz, Česká pojišťovna, Generali a Kooperativa. Nijak překvapivá jména - domácí pojistný trh je co do počtu a významu hráčů dosti stabilní. Nemusí to tak ale být pořád. Český zákazník má dnes teoreticky k dispozici jednotný evropský trh (všechny pojišťovny členských zemí mají možnost podnikat na celém území Unie) a odpovídající nabídku. K tomu Zdeněk Kutina poznamenává: „Nové dimenze konkurence snad podvědomě vedou k většímu pocitu sounáležitosti mezi domácími pojišťovnami a makléři. Nicméně někteří už svou nabídku rozšiřují o unijní produkty a není vyloučeno, že v dohledné době se až dosud klidné vody českého pojišťovnictví trochu rozčeří.“

  • Našli jste v článku chybu?