Značka Volvo nabízí další variantu velkého kombíku V70. Karoserie se zaoblila a uvnitř je nově hodně elektroniky. Vůz má i verzi pro podnikatele a můžete jej mít už za 1,3 milionu korun.
Vyzkoušeli jsme – volvo v70 Značka Volvo nabízí další variantu velkého kombíku V70. Karoserie se zaoblila a uvnitř je nově hodně elektroniky. Vůz má i verzi pro podnikatele a můžete jej mít už za 1,3 milionu korun.
Švédské Volvo vyrábí auta už osmdesát let. Velké luxusní vozy ale nebyly vždy jeho doménou. Továrna byla založena na jaře 1927, prvním výrobkem byl malý model ÖV4. Až do začátku šedesátých let značka produkovala velikostí spíše průměrné vozy. Teprve pak přicházejí první kombíky a až roku 1975 modelové řady 240 a 260, které lze označit za počátek hranaté švédské klasiky. O deset let později sjel z výrobního pásu přímý předchůdce „vésedmdesátky“, velké kombi 740 Estate.
Jaká je poslední verze švédského kombi? Je větší, vyrostlo do délky o 113, do šířky o 12 a do výšky o 59 milimetrů, o šest centimetrů se protáhl i rozvor. Interiér se natáhl hlavně v oblasti zadních sedadel, o poznání lepší parametry hlásí i zavazadlový prostor. Ten nyní v základu pobere 555 litrů zavazadel a dává tak zapomenout na podprůměrných 485 litrů minulé generace. Karoserie se dost zaoblila, zadní svítilny dostaly trojúhelníkový tvar. A přibyla elektronika, přikoupit lze adaptivní tempomat, který hlásá možnost kolize s překážkou.
Testem Profitu vůz prošel s naftovým motorem D5. S jakými výsledky? Interiér je elegantní, cestujícím v druhé řadě skutečně přibylo místo na nohy. Koleno řidiče ale trochu tísní středová konzole, jinak elegantní s přehlednými prvky ovládání včetně jedné novinky – elektronické ruční brzdy. Kufr kombíku se ukázal jako praktický pro převážení zavazadel, i když ho omezuje poměrně nízký profil. Pod robustní podlážkou jsou další úložné prostory, teprve pod nimi je ukryto dojezdové náhradní kolo. Užitečná jsou hliníková oka pro uchycení nákladu, umístěná v podélných lištách a výsuvná mříž, bránící průniku zavazadel k posádce. Páté zadní dveře otevírá elektromotor, bohužel dost pomalu.
A co samotná jízda? Nové V70 má podle našeho názoru pružnější ovládání než předchůdce, jízdní komfort odpovídá velkému manažerskému vozu. Podvozek je skvěle odpružen, motor ani kola nejsou uvnitř téměř slyšet. Za velká pohodlná sedadla by se nemusel stydět ani obývací pokoj. Kdo by před plavností upřednostnil ostřejší styl jízdy, ten si musí za 48 tisíc korun připlatit takzvaný aktivní podvozek Four-C.
Naftová D5 patří ke klasice, řadový pětiválec se vstřikováním common rail, turbodmychadlem a filtrem pevných částic poskytuje rozumný kompromis mezi výkonem a spotřebou. Při jízdě do Vysokých Tater motor skutečně dokázal jet za avizovaných 6,5 litru na sto kilometrů jízdy, ve městě je to pochopitelně horší.
A výbava? Základní verze Kinetic nabízí šestici airbagů, stabilizační systém, dvouzónovou klimatizaci a některé další prvky, ve vyšších verzích lze počítat i s koženým čalouněním, vyhřívanými sedadly, bixenonovými světlomety či obložením interiéru pravým dřevem.
Výsledek testu: Volvo V70 je velký kombík, který může být jak rodinným vozem, tak užitečným autem pro převážení nákladu. Podnikatelům nabízí i reprezentativní eleganci, ale je třeba počítat s tím, že auto podlehlo globalizaci a opustilo tradiční švédské hranaté tvary. A kalkulovat je třeba také s poměrně vysokou cenou. Základní model V70 D5 s manuálním řazením koupíte od 1,199 milionu korun.
Jak se hodí k podnikání
Nové V70 nabízí verzi N1 s odpočtem DPH. Velký kombík je kombinací užitkového vozu s reprezentativní limuzínou, podle odborníků má lepší jízdní vlastnosti než krátká verze S80. Ocení jej hlavně úspěšní podnikatelé, kteří potřebují kombinovat velký rodinný vůz s převážením nákladu.
Technické údaje
model Volvo V70 D5
typ vozu pětimístné kombi
motor naftový pětiválec
objem válců 2,4 litru
max. výkon 136 kilowattů
max. rychlost 225 km/hod
zrychlení 0-100 8,9 sekundy
spotřeba 6,5 l/100 km
kufr 575 litrů
cena 1 277 000 Kč