Linda Vavříková, majitelka Firmy Allegria
Linda Vavříková, majitelka Firmy Allegria
Když jsme v seriálu před rokem uvedli firmu na zážitky Lindy Vavříkové, obchodovala s tímto neobvyklým artiklem na internetu teprve druhým rokem. Do loňské sezony však vstupovala jako Živnostník roku. Toto celorepublikové klání vyhrála v kategorii nejrychleji se rozvíjející firmy a za originální podnikatelský nápad. Obrat její firmy za krátkou dobu vzrostl ze 150 tisíc na 10 milionů korun. Ke konci loňského se však obrat vyšplhal až na 30 milionů korun.
Hlavní je široká nabídka
Loni na jaře roztočila obchod s motivačními a věrnostními programy pro firmy. „Provozujeme přes desítku stálých programů pro firmy, které se začínají zásadně podílet na růstu obratu,“ líčí. Aby uspokojila poptávku firem v zahraničí, navázala spolupráci s konkurencí na Slovensku. „Prodáváme jejich zážitky v Česku a oni na oplátku naše na Slovensku,“ přibližuje Vavříková. Za první loňský půlrok její firma dosáhla obratu jako za celý předloňský rok. Nejvíce jí ale přibývali zákazníci-jednotlivci. „V červenci jsme překročili počet 6000 prodaných balíčků a v prosinci už 11 500,“ uvádí.
Další podnikavý krok obchodnice uskutečnila na podzim. Koncem října obohatila svůj internetový obchod o stánek v nákupním centru Palladium. První dny se sice žádný zážitek neprodal, ale žně ji čekaly před Vánocemi.
Růst firmy však nenechává náhodě a rovněž investuje. Získala Certifikát ochrany spotřebitelů a postupuje firmu procesu certifikace ISO. „Certifikace nám přináší zvýšenou prestiž u firemních klientů,“ přibližuje důvody investic.
S obratem rostou starosti
Za rok se firma z původních čtyř lidí rozrostla o dalších devět kolegů a navíc o víkendech s obchody vypomáhají ještě brigádnice. „Ovšem s hledáním nových lidí máme velký problém,“ podotýká. Úspěchy Lindy Vavříkové stále pozorněji sleduje konkurence. „Firmy, které prodávají zážitky, se objevují jako houby po dešti, ale stejně rychle i mizí. Málo z nich dokáže nabízet kvalitní služby. Hlavní boom nastal po našem vítězství v Živnostníkovi roku,“ popisuje Vavříková vývoj na trhu.