Vavříny absolutního vítěze ankety Pojišťovna roku si odnesla Kooperativa. Během dosavadních pěti ročníků vyhrála již počtvrté. Akci pořádala Asociace českých pojišťovacích makléřů. Výsledky ankety Pojišťovna roku jsou jistě kvalifikované - o umístění totiž hlasovali pojišťovací makléři.
**Vavříny absolutního vítěze ankety Pojišťovna roku si odnesla Kooperativa. Během dosavadních pěti ročníků vyhrála již počtvrté. Akci pořádala Asociace českých pojišťovacích makléřů.
Výsledky ankety Pojišťovna roku jsou jistě kvalifikované - o umístění totiž hlasovali pojišťovací makléři. Ti - na rozdíl od takzvaných agentů - nemají „vlastní“ pojišťovnu, ale spolupracují s více finančními ústavy (průměrně jde o zhruba dvacet pojišťoven). Právě porovnávání služeb a produktů různých subjektů tedy hraje při jejich pracovní činnosti významnou, ne-li hlavní roli.
„Pro pojišťovací makléře je charakteristické, že musí dobře znát nabídky řady pojišťoven na trhu, aby mohli svým klientům navrhnout optimální řešení jejich pojistných potřeb,“ říká Zdeněk Kutina, výkonný ředitel Asociace českých pojišťovacích makléřů. Právě tato instituce je organizátorem ankety Pojišťovna roku.
Výsledky jsou užitečné nejen pro samé klienty pojišťoven, pro něž mohou být kvalifikovaným vodítkem při výběru (z tohoto hlediska je pro ně obzvláště zajímavá kategorie Likvidace škod). Žebříček je důležitou zpětnou vazbou i pro samotné pojišťovací ústavy, protože je promítnutím názoru jejich významných obchodních partnerů.
„Výsledky letošního ročníku nejsou nijak převratné, proti těm dřívějším jsou v nich jen nepatrné posuny v pořadí v jednotlivých kategoriích. Svědčí to o určité stabilitě domácího pojistného trhu,“ komentuje letošní pátý ročník Zdeněk Kutina. Podle něj by ovšem bylo chybou pohlížet s nějakým despektem na ty pojišťovny, které se neumístily na předních místech. Pohled na výsledky v jednotlivých kategoriích totiž naznačuje, že velké univerzální pojišťovny jsou pro makléře atraktivními partnery - určitě v tom roli hraje kompletní a dostatečně široká nabídka, nepochybně rovněž zažité standardy i postupy a v neposlední řadě i dostupnost jejich služeb. Menší pojišťovny mají v tomto ohledu jakýsi přirozený handicap, to ovšem neznamená, že jejich produkty a servis jsou nekvalitní - i ony si svého zákazníka najdou.
Všechny pojišťovací ústavy dohromady vytvářejí jednak pestrou a diferencovanou nabídku, jednak vysoce konkurenční prostředí. Nedávný příchod velké pojišťovny Aegon do České republiky přitom naznačuje, že karty na tuzemském pojišťovacím trhu nejsou ani zdaleka definitivně rozdány. Stejně jako samozřejmě nejsou jisté ani výsledky budoucích ročníků ankety Pojišťovna roku.