PRAHA (ČTK, rů) – Marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Phil Plowman prohlásil, že chce do osmi let zvýšit odbyt plzeňského piva z nynějších 1,1 milionu hektolitrů ročně na pět milionů. Výroba by se při tomto tempu měla zvyšovat zhruba o třicet procent ročně. Plowman to nepovažuje za nemožné, protože plzeňské pivo takového růstu dosáhlo i v minulých dvou letech. Nyní se firma zaměří hlavně na posílení prodeje a nastoupí zbraně těžšího kalibru. Majitel Plzeňského Prazdroje, firma SAB, v Londýně uvedl, že zahajuje reklamní kampaň, na niž má připraveno deset milionů dolarů. Jejím cílem je dostat plzeňské pivo mezi deset nejprodávanějších značek světa. Reklamní kampaň začíná tento měsíc v Polsku, dalšími prioritními trhy jsou Německo, Rusko a Spojené státy. Plowman uvedl, že kampaň bude využívat slogan „první plzeňské pivo na Zemi“ a vysvětlovat, že před plzeňským pivem byla všechna piva tmavá a zakalená.