Elektronická evidence tržeb měla dnes ráno první větší výpadek. Pokladny napojené do systému hlásily problémy zhruba 45 minut kolem osmé hodiny ranní.
Podle Michala Bláhy ze serveru hlidaceet.cz se obchodníkům mezi 07:46 a 08:30 vracely hlášky „Datová zpráva nebyla zpracována kvůli technické chybě nebo chybě dat“. Bláha uvedl, že Generální finanční ředitelství problémy popřelo a potvrdilo upgrade systémů mezi šestou a osmou hodinou ranní.
Ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček později serveru Aktuálně.cz výpadek potvrdil. „Dnes ráno probíhala plánovaná údržba na datových centrech, která přijímají účtenky, a na jednom datovém centru nastala malá chyba, která zapříčinila to, že asi 35 minut nebyla polovina účtenek přijímána, respektive nebyly odesílány fiskalizační kódy,“ uvedl Janeček. Výpadek podle něj projekt EET neohrozil.
Restauratéři a hoteliéři mají povinnost evidovat tržby elektronicky od 1. prosince. Za 12 dní ostrého provozu odeslali na servery Finanční správy zhruba 31,1 milionu účtenek, správa zároveň evidovala 1128 oznámení o nevydání účtenky. Do EET je zapojeno 40 658 podnikatelů, což odpovídá dřívějším odhadům správy.
Vláda si od evidence slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset od března příštího roku zapojit do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou i další obory podnikání.