Menu Zavřít

První renaultovský teréňák

2. 2. 2009
Autor: Euro.cz

Renault patřil donedávna k několika málo značkám, které ještě nenabízejí plnokrevný terénní automobil.

Automobilka sice měla čtyřkolové modely Scenic a Kangoo, ale to jsou auta tak do nižší vrstvy sněhu. Až na konci loňského rok přišel Koleos.

Koleos je první renaultovské SUV, tedy sportovně užitkové auto určené jak na silnici, tak do terénu. Francouzských součástek je v něm ale méně než polovina. Auto je postaveno na platformě Nissanu X-Trail, Japonci dodali i benzinový čtyřválec. Renault se na společném projektu podílí designem a dvěma turbodiesely. Zajímavé je spojení těchto motorů s pohonným ústrojím. Koleos s benzinovým motorem lze koupit jen jako dvoukolku, slabší nafťák může pohánět jak dvě, tak čtyři kola. Nejsilnější diesel je pak k mání jen jako čtyřkolka. Vůz se montuje v továrně Samsung v Jižní Koreji.

Je libo dvě nebo čtyři?

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Renault Koleos 2.0 dCi typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 182 km/hod zrychlení 0-100 - 10,4 sekundy spotřeba - 7,4 l /100 km kufr - 450 litrů cena (základ verze) - 569 900 Kč Profit otestoval vůz se slabším naftovým agregátem, který nabízel variabilní pohon na dvě i na čtyři kola. Jak se nám líbil? Design je spíše usedlý, s kulatými nevýraznými tvary, francouzskou avantgardu trochu připomíná jen záď s vodorovně dělenými zadními dveřmi a zajímavě tvarovaná palubní deska. Auto s délkou o málo větší než 4,5 metru má velikost standardního malého SUV, v kabině je dostatek místa pro pět osob. Kufr má v základní konfiguraci solidních 450 litrů. Velikostí i cenou se auto může rovnat například s Toyotou RAV, VW Touaregem nebo vozem Kia Sportage. Jízda s Koleosem byla japonsky precizní, řazení šestistupňového manuálu je o něco méně přesné. Francouzský naftový dvoulitr s výkonem 170 koní nám šel skvěle odspodu, zaručoval rychlé rozjezdy a nebyl v kabině moc slyšet. Horší to bylo s jeho spotřebou. Namísto výrobcem udávaných 7,4 litru nafty nám palubní počítač ukazoval skoro 9 litrů na sto kilometrů jízdy. Nezískal si nás ani střední panel palubní desky, který je zbytečně složitý, se spoustou ovladačů a tlačítek. Namísto rádia jsme neustále otáčeli čudlíkem navigace a opačně. V terénu jako doma JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Koleos nabízí podnikatelskou verzi N1 s odpočetem DPH. Je to univerzální auto, které může sloužit pro reprezentaci, práci v terénu i jako užitkový vůz. Při testu jsme ocenili skutečnost, že kufr nemá žádnou hranu a podlaha je po sklopení dělených zadních sedadel absolutně rovná. Auto tak může, s kufem rozšířeným na 1380 litrů, suplovat při převážení předmětů i malou dodávku.

MM25_AI

Auto ale musíme pochválit za výkon v terénu. Řidič si u našeho Koleose mohl volit jednoduchým přepnutím spínače tři jízdní režimy. Buďto pohon na přední dvě kola pro jízdu na silnici, automatické připínání zadních kol pro kombinovaný provoz nebo stálou čtyřku s elektronickou závěrkou diferenciálu. V terénu jsme s autem udělali dobrou zkušenost, zvládalo dobře sníh, bláto i nerovnosti polních cest. Do těžšího terénu se ale nehodí, se světlou výškou 18 centimetrů jsme se raději do lesa nepouštěli.

Koleos nabízí výbavu odpovídající pořizovací ceně. Stabilizační systém ESP je dodáván sériově jen pro nejdražší verzi Dynamique Luxe, zatímco u základního provedení Dynamique se za něj připlácí 8000 korun.

  • Našli jste v článku chybu?