Prvých pět vteřin po vstupu zákazníka do obchodu má velký význam. Často se stane, že zákazník vstoupí a čeká ne pět vteřin, nýbrž pět i více minut, než si ho vůbec někdo všimne. Takové přivítání působí na zákazníka špatným dojmem. Půl minuty čekání zdá se mu nekonečně dlouho.
INSPIRACE Z I. REPUBLIKY
Zákazník má dojem, že o něho nikdo nedbá. Tento dojem sníží jeho kupní náladu a znervosní ho. Prodavač pak už těžko proráží se svou nabídkou. Je tomu tak zejména u žen. Zákazník je host v obchodě a podle toho má býti také přivítán. Nikdy nevítáme hosta teprve tehdy, když již stál dlouhou chvíli u dveří. Zákazník má býti přivítán ihned při jeho vstupu do obchodu a sice tím prodavačem, který je mu nejblíže, bez ohledu na to, jeli volný či nikoliv. Rychlé a přátelské přivítání v prvních pěti vteřinách po vstupu zákazníka znamená velmi mnoho. Každý obchodník a prodavač, jenž se bude tímto pravidlem řídit, učiní důležitý krok k usnadnění prodeje i k větší spokojenosti zákazníků.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín