Pražská Technická správa komunikací (TSK) vypoví nájemní smlouvy na reklamní, informační a směrové tabule a reklamy na mostech ve správě TSK. Důvodem je snaha vedení města omezit takzvaný vizuální smog. Některé smlouvy jsou pro TSK, respektive město nevýhodné.
Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Smerove tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor. Výnosy ze smluv s prvními dvěma zmíněnými společnostmi jsou podle města asi 2,5 milionu korun ročně, respektive 2,7 milionu. Od společnosti Czech Outdoor hlavní město získává ročně zhruba dva miliony.
Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. „V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku.
Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr. Na tabulích je vždy logo firmy, směrovka a vzdálenost do provozovny.
Podle společností, které reklamní, informační a směrové tabule v Praze provozují, je to „inteligentní naváděcí systém, který má každá evropská metropole, a v Praze funguje už 20 let“. Jsou prý na něj zvyklí podnikatelé, kteří ho využívají, i běžní Pražané, kteří se podle něj orientují.
„V porovnání se standardně využívanými nosiči venkovní reklamy v Praze jde o čistě funkční sdělení v dané lokalitě, které je nesvětelné, nereflexní a nepohyblivé. Takzvaně na poslední kilometr umožní řidičům lehce se zorientovat. Jejich zrušení tedy nejenže nesníží vizuální smog, ale naopak může vést k jeho nárůstu formou nelegálních tabulí,“ tvrdí Jan Eisenreich ze společnosti Smerove tabule.cz.