Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Smerove tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor. Výnosy ze smluv s prvními dvěma zmíněnými společnostmi jsou podle města asi 2,5 milionu korun ročně, respektive 2,7 milionu. Od společnosti Czech Outdoor hlavní město získává ročně zhruba dva miliony.
Považujete reklamní směrové tabule za užitečné?
Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. „V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku. Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr. Na tabulích je vždy logo firmy, směrovka a vzdálenost do provozovny.
Podle společností, které reklamní, informační a směrové tabule v Praze provozují, je to „inteligentní naváděcí systém, který má každá evropská metropole, a v Praze funguje už 20 let“. Jsou prý na něj zvyklí podnikatelé, kteří ho využívají, i běžní Pražané, kteří se podle něj orientují.
„V porovnání se standardně využívanými nosiči venkovní reklamy v Praze jde o čistě funkční sdělení v dané lokalitě, které je nesvětelné, nereflexní a nepohyblivé. Takzvaně na poslední kilometr umožní řidičům lehce se zorientovat. Jejich zrušení tedy nejenže nesníží vizuální smog, ale naopak může vést k jeho nárůstu formou nelegálních tabulí,“ tvrdí Jan Eisenreich ze společnosti Smerove tabule.cz.