Menu Zavřít

Půl miliardy on-line

29. 10. 2004
Autor: Euro.cz

ČSA

WT100

PRAHA (mat) – České aerolinie představily novou verzi internetové aplikace na prodej letenek. „Reagovali jsme na neustále rostoucí poptávku a na skutečnost, že prodej letenek přes internet je nejpohodlnější pro zákazníka, ale také nákladově nejefektivnější pro leteckou společnost,“ vysvětluje mluvčí ČSA Jitka Novotná. Aerolinie prodají měsíčně v průměru 6,5 tisíce letenek prostřednictvím internetu, přičemž meziroční růst letenek prodaných on-line letos dosahuje 200 procent. „Celkový finanční objem těchto letenek letos poprvé překročí hranici 500 milionů korun,“ řekla týdeníku EURO Novotná.
Prodej letenek přes internet tvoří čtyři procenta z celkového obratu společnosti, trhem s jejich největším počtem je Velká Británie, následuje Česká republika a Irsko. Největší změnu nové aplikace oproti předcházející verzi představuje možnost vybrat si nejlevnější let z nabídky čtrnáct dní před i po zvoleném datu cesty, a to v závislosti na míře obsazenosti letadel. Po zaplacení platební kartou je letenka pro zákazníka připravena k vyzvednutí v kanceláři ČSA, na letišti nebo může být doručena poštou. Pro vybrané destinace je možné využít i elektronické letenky, které jsou zákazníkovi zaslány do e-mailové schránky. Pak jen stačí přijít na letiště s občanským průkazem nebo cestovním pasem.
Dalším výrazným impulsem podporujícím růst prodeje letenek přes internet bude přechod na novou strukturu cen. Náklady na vystavení letenky budou odděleny od samotné ceny přepravy a nízká cena internetové distribuce se přímo promítne do úspory pro zákazníka. Novotná přepokládá, že administrativní poplatek placený zákazníkem za zpracování nákupu letenky bude oproti jiným formám prodeje poloviční.

  • Našli jste v článku chybu?