Mám rád jedinečnost a věci s příběhem. Vždy ocením nápad a originalitu, říká šéf nábytkového řetězce KIKA pro Česko a Slovensko Jakub Střeštík
S generálním ředitelem společnosti KIKA Nábytek jsme se setkali v prostorné vile, kterou obývá se svou rodinou. Jak bydlí ten, jehož cílem je udávat trendy v oblasti bydlení? Co stojí za úspěchem rakouského retailového gigantu v Česku a proč nechce soupeřit s konkurenční firmou IKEA?
* Bydlíte v klidné vilové části Roztok u Prahy. Proč právě tady?
Jsem hodně zaneprázdněný člověk, po celý den se setkávám s řadou lidí a mám nejrůznější jednání. Po příchodu domů chci mít klid a pohodu. Roztoky mám rád. Nachází se zde veškerá občanská vybavenost a zároveň mám na dosah kousek úchvatné přírody lemující dolní tok Vltavy.
* Rozhlížím se kolem sebe a vidím prostorný útulný interiér, ve kterém převládá dřevo a přírodní materiály. Zdá se, že nejste zastáncem moderního technicistního stylu bydlení.
To máte pravdu. Pokud jde ojakékoli technické či designové vymoženosti, zde zůstávám poměrně konzervativní. K věcem si rád vytvářím vztah. I proto u mě doma najdete nesourodé kousky nábytku či dekorací. Každý z nich však s sebou nese svůj příběh a vzpomínky. Rád se obklopuji dřevěným nábytkem, a ne sklem a kovem, preferuji tlumené tóny před výraznými barvami.
* Na stěnách vašeho interiéru visí zajímavé originální obrazy. Jste sběratelem umění?
Vůbec ne. Obrazy se mi musí líbit, vždy ocením nápad a originalitu. A pokud se časem ukáže, že se investice do obrazu či jiného uměleckého díla zhodnotila, uspokojí to i mou duši byznysmena.
* Pojďme se teď podívat na vaše působení ve společnosti KIKA Nábytek. V pozici generálního ředitele pro Českou republiku a Slovensko jste již od roku 2011. Co se vám za tu dobu podařilo?
Každý den obsloužíme vobchodech KIKA tisíce zákazníků. Každoročně prodáme nábytek a bytové doplňky za více než tři miliardy korun. Jsem hrdý na to, že vedu firmu, ve které našlo stabilní zaměstnání téměř tisíc lidí. Z mého pohledu je jediná cesta vedoucí k dlouhodobé prosperitě v retailovém nábytkářském segmentu ata je postavena na dvou pilířích. Tím prvním je nabídka kvalitních výrobků a špičkových služeb. Tím druhým a neméně důležitým je férový přístup k zaměstnancům a vytváření příjemného motivujícího pracovního prostředí. Tuto vizi se nám dlouhodobě daří naplňovat. KIKA je v současnosti lídrem v oblasti nábytku a bytových doplňků, který přináší na český trh nejširší výběr ve
všech cenových kategoriích.
* Za poslední rok jste otevřeli nebo se chystáte otevřít celkem tři nové prodejny. Již rok je v provozu váš e-shop. Jaké jsou další plány firmy KIKA na českém a slovenském trhu?
V současné době se plně soustředíme na otevření další prodejny v Praze. Nový obchodní dům KIKA bude součástí obchodního centra Galerie Butovice, které prošlo v minulých měsících kompletní modernizací. Vedle obchodních domů KIKA Čestlice, KIKA Letňany a menší prodejny KIKA City s nabídkou bytových doplňků a dekorací v centru Prahy se KIKA Butovice stane v den svého otevření 15. března 2018 v pořadí čtvrtou pražskou prodejnou.
Jelikož jsem převzal zodpovědnost za vedení společnosti KIKA i v Rumunsku, předpokládám, že s obdobným elánem budeme expandovat i tam. V minulém roce jsme kromě otevření pobočky v Českých Budějovicích a v Nitře investovali do modernizace našich největších vlajkových lodí v Praze a v Bratislavě. Investice do modernizací prodejen a stavby dalších retailových jednotek jsou součástí našeho strategického plánu. Co se týče našeho e-shopu - online prodej nábytku zásadně předčil veškerá má očekávání. Prodejní výsledky potvrzují, že e-commerce je v Česku a na Slovensku běžnou součástí nákupních zvyklostí. Vynikající prodejní výsledky zároveň potvrzují důvěru zákazníka ke značce KIKA.
* Světovému trhu snábytkem vévodí švédský řetězec IKEA. Jak bojujete s tímto konkurentem?
Možná vás to překvapí, ale s IKEA se na trhu s nábytkem vzájemně doplňujeme.
IKEA nabízí zcela jiný prodejní koncept než KIKA. Zásadně neodsuzuji nikoho, kdo si zařídí domácnost v IKEA. Avšak já osobně mám rád vlastní identitu a nechci mít interiér stejný jako tisíce dalších domácností. Zákazníci obchodů KIKA jsou podobní. Mají vlastní představu o bydlení, vlastní svébytný styl. Naším cílem je vyhovět veškerým individuálním požadavkům a nabídnout originální nadčasová řešení. •
O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz