Menu Zavřít

Raději vzadu

4. 12. 2003
Autor: Euro.cz

Test

V současném světě se životnost modelu ve výrobě počítá zhruba na šestiletky, a to včetně mírných úprav vzhledu a vylepšování výbavy. Nynější podoba Mercedesu třídy A má v tomto směru těsně před smrtí, protože v příštím roce se objeví její nástupce. Pobyt na montážních pásech ji však o něco prodloužila o dvacet centimetrů větší verze, označená písmenem L.
Těch dvacet čísel designéři upotřebili hlavně na zvětšení prostoru pro nohy pasažérů na zadních sedadlech, kterého je v delším áčku více než dost. Sedačky se dají posunout, čímž se zvětší místo v kufru pro zavazadla. V základním uspořádání se za páté dveře vejde 390 litrů nákladu, úpravami včetně vyjmutí zadní řady se dá zvětšit na 1740 litrů. Tyto údaje jsou však v porovnání s konkurencí, jako je Ford Focus C-Max, Citroën Xsara Picasso či Renault Scénic, přinejlepším průměrné.
Na palubní desce je znát, že by potřebovala oživit. Plasty na ní použité jsou sice kvalitní (jde přece jen o Mercedes), s nově uváděnými rivaly však horko těžko drží krok. Výborně v interiéru zato působí čalounění dveří a kvalita sedadel. Praktická je možnost uklizení prostřední opěrky hlavy do držáku pod sedačkou, čímž se výrazně usnadní výhled dozadu.
Kompaktní Mercedes-Benz A 170 Cdi L se na silnici osvědčil především díky širším příplatkovým pneumatikám na litých kolech z paketu Evolution. Dodaly vozu spolu s tuhým, ale komfortním podvozkem sebejistotu v zatáčkách, v nichž se nenakláněl, a dobrou přilnavost na dálnici. Kola však neměla bezpečnostní šroub s atypickou hlavicí, takže se dvě z nich pokusil během testování někdo ukrást.
Naftová sedmnáctistovka za kvalitami podvozku a řízení svou dynamikou pokulhávala a zpočátku se zdála příliš hlučná. Po delší době zahřívání se nakonec její zvuk utlumil na rozumnou úroveň, a hlavně kolem dvou a půl tisíce otáček sympaticky ševelila. Jako příznivá se ukázala spotřeba, která převážně v městském provozu dosahovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů. A 170 Cdi L odrazuje potenciální zákazníky především cenou. Verze testovaná týdeníkem EURO stojí 887 tisíc, a to přes její kvality může být příliš i pro zaryté fanoušky mercedesů.

Mercedes-Benz A 170 Cdi L
Motor vznětový čtyřválec
Objem 1689 cm3
Max. výkon 70 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Průměrná spotřeba 4,9 litru na 100 km
Základní cena 636 000 Kč

Klady

- nízká spotřeba
- posuvná a vyjímatelná zadní sedadla
- přesné řízení a stabilita v zatáčkách

WT100

Zápory

- vysoká cena
- dynamika motoru
- menší zavazadlový prostor než hlavní konkurenti

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).