Pokus o zneužití internetového bankovnictví (takzvaný phishing) zaznamenala v minulých dnech Raiffeisen Bank. „K žádným ztrátám díky časnému zásahu nedošlo,“ sdělil člen představenstva banky Mario Drosc.
Klientům přesto doporučuje, aby věnovali zvýšenou pozornost přihlašování a při pochybnostech banku kontaktovali. S phishingem měly v minulosti problémy i Česká spořitelna či Citibank.
Raiffeisen Bank zaznamenala jeden pokus o phishing. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Falešná stránka se podle Drosce projevuje mimo jiné tím, že obsahuje nepravdivý text o zdokonalování bezpečnostního systému banky.
Jak se bránit phishingu
- oficiální zprávy bank neobsahují gramatické chyby a překlepy *
v případě pochybností kontaktujte banku přes její řádné telefonní číslo * pokud jste údaje zadali, kontaktujte okamžitě banku kvůli zablokování přístupu * mějte co nejaktuálnější antivirový program a operační systém * pravidelně kontrolujte výpisy z účtu a hledejte neautorizované transakce * došlo-li k odčerpání peněz, kontaktujte banku a policii