Nejvyšší modelová řada značky Land Rover není právě nejzářnějším příkladem šetrného nakládání s neobnovitelnými zdroji. Range Rover coby SUV aristokratů a symbol nestřídmé spotřeby dokonce před časem inspiroval představitele hnutí Greenpeace, aby slezli z komínů a na chvíli se připoutali k výrobnímu zařízení v jedné z útulných montážních hal Land Roveru.
Nový hybrid, který firma chystá na autosalon do Ženevy, si ovšem nelze vysvětlovat jako opožděný důkaz úspěšnosti diverzní akce „ekologů“, ale spíše jako reakci na připravovanou celoevropskou legislativu. Ta má zavést strop průměrných emisí oxidu uhličitého, který bude muset dodržovat každá automobilka bez ohledu na složení svého produktového portfolia.
Prototyp Range_e vychází z modelu Range Rover Sport a je poháněn kombinací naftového šestiválce 3.0 TDV6 a elektromotoru. Výrobce zatím nezveřejnil bližší podrobnosti o elektrickém agregátu ani o akumulátoru, ale prozradil, že výkon i kapacita by měly dostačovat k ujetí vzdálenosti přesahující 30 kilometrů bez aktivace spalovacího motoru. Právě díky tomu je vůz schopen absolvovat předepsaný evropský cyklus měření emisí oxidu uhličitého s výsledkem senzačních 89 g/km – spalovací motor totiž po velkou část testu neběží.
Informace o plánech na zařazení hybridního agregátu do sériové výroby si Land Rover zatím nechává pro sebe.