Menu Zavřít

Ranger uveze přes tunu

28. 8. 2002
Autor: Euro.cz

Na dovolenou radši s cestovním vozem

Ford letos obohatil svoji nabídku o terénní pick-up s názvem Ranger, který vyvíjel společně s japonskou Mazdou. Jde o silný stroj se vznětovým motorem 2,5 litru, který má za kabinou korbu. Na trhu je ve dvou verzích. První z nich je dvoumístná s krátkou kabinou, která má pouze náhon na všechna kola. Její nejlevnější verze se prodává za 622 131 korun. O něco dražší je čtyřdveřová varianta s prodlouženou kabinou, takzvaný Double Cab, která pojme pět osob a prodává se v základu za 712 295 korun. Její motor je navíc doplněn turbem, takže se výkon zdvihl z 57 na 80 kilowattů. Zajímalo nás, jestli se může tento pick-up rovnat mimo silnici klasickým terénním automobilům.
Týdeník EURO vyzkoušel Ranger Double Cab vylepšený ještě o klimatizaci, tažné zařízení a některé chromované doplňky. V této výbavě se už přestává podobat malému nákladnímu autu a připomíná spíše pravý americký křižník. Co se týče jízdních vlastností, průchodnost Rangera terénem je mimořádná. Podvozek je vysoko nad zemí, světlost auta nesnižuje žádná rezervní pneumatika mezi koly, jako je tomu třeba u vozu Hyundai Terracan. Při jízdě po silnici může Ranger využívat pohonu zadní nápravy, během chvilky lze ale přepnout na náhon všech čtyř kol. Redukce pak v těžkém terénu umožňuje zvýšení tahu. Posádku chrání v případě převrácení vozu ochranný rám za kabinou, takže se řidič nemusí bát ani odvážných kousků. To vše při kombinované spotřebě 10,5 litru na sto kilometrů. Korba přitom uveze celou tunu nákladu.
A jak je to s Rangerem na silnici? Tady nezapře, že jde o stroj určený pro americké zemědělce. Jízda totiž až příliš připomíná cestování traktorem. Vůz chytá od motoru vibrace, v maximálních 145 kilometrech za hodinu se dost třese. Pro zadní sedadla, jejichž polohu nelze nijak upravit, je slovo pohodlí neznámým pojmem. Není na nich proto radno cestovat na větší vzdálenosti. Kromě toho si posádka nemá kam dát osobní věci – jediným úložným prostorem ve voze je otevřená korba. Ranger je prostě auto určené do terénu. Ocení ho zemědělci, montéři, lesníci nebo záchranáři. Na dlouhou cestu spojenou s vyjížďkami do terénu je lépe jet s klasickým off-roadem. Ford Ranger 2,5 TD DoUble Cab (testovaná verze)
Motor diesel: 2500 cm3
Nejvyšší výkon: 80 kW Nejvyšší rychlost: 145 km/h
Průměrná spotřeba: 10,5 l/100 km
Cena (základ): 712 295 Kč

  • Našli jste v článku chybu?