Každý měsíc pro vás vybíráme nejzajímavější novinky ze světa financí. Některé jsou více, jiné méně vhodné k nákupu. K orientaci slouží hvězdičky E8.
=====
Pojištění ze Živnobanky
Variaci na módní téma bankopojištění představila Živnostenská banka ve spolupráci s pojišťovnou Aviva a sesterskou investiční společností Pioneer. Její investiční životní pojištění je kombinací ochrany v případě smrti a investičního fondu. Výhodou je vysoká variabilita a přehlednost produktu – je možné operativně měnit investiční strategii a v každém okamžiku vědět, kolik pojistka vynáší. Produkt má bohužel i nepřehlédnutelná omezení: pojistné se platí jednorázově při uzavření smlouvy, doba trvání pojištění je deset let s možností automatického prodloužení. Minimální výše pojistného je sto tisíc korun. Nepříjemně překvapí vysoké nákupní poplatky. V pásmu od sta tisíc korun do čtvrt milionu zaplatí klient šest procent z vkladu a při předčasném výběru je až do pátého roku i ten penalizován až pěti procenty z hodnoty investice. U tohoto investičního pojištění se nabízí otázka, zda není výhodnější si podobný produkt za pomoci podílového fondu a rizikové pojistky postavit „svépomocí“.
******
Citibank to myslí vážně
Největší finanční instituce světa má v tuzemsku problém přitáhnout bonitní privátní klienty. Nejnovějším pokusem o vylepšení pozice je CitiOne osobní účet. Jeho základ tvoří běžný účet s telefonním a internetovým bankovnictvím, mezinárodní platební karta Maestro, měsíčně dva bezplatné výběry z jakéhokoliv bankomatu v ČR a spořicí účet. Na spořicí účet není vázána žádná výpovědní doba. CitiOne nabízí v současné době jedno z nejvyšších zhodnocení. Nejvyšší dvouprocentní roční výnos získají klienti v pásmu od tří set tisíc korun. A to nejlepší nakonec: účet je veden zdarma při zůstatku vyšším než dvě stě tisíc korun (kombinace zůstatku na běžných, spořicích, termínovaných účtech a investicích). Pro majetné, kteří stále váhají, zda opustit tradiční banky velké trojky, je to velmi zajímavá alternativa. Pro ostatní s menším objemem aktiv bude lepší zůstat tam, kde jsou. Jen vedení účtu by je přišlo na 250 korun měsíčně.
===== *
Cetelem kupuje trh
Vytěžit maximum z nynějších klientů bylo doposud strategií největších bankovních finančních skupin v ČR. Mezi sebou si doposud klienty příliš nepřetahovaly. Půl roku vedení účtu zdarma – to jsou jen první nesmělé pokusy přerozdělit trh. Opravdu pořádný útok na trh spotřebitelských půjček nakonec přišel ze strany, ze které to málokdo čekal. Cetelem, specializující se doposud jen na splátkový prodej a kreditní karty, rázně vstoupil na trh půjček na automobily. Se sazbou 4,99 procenta ročně se podmínky jeho půjčky blíží ceně hypotéky, dosahuje zhruba poloviční ceny, než za jakou půjčují bankovní konkurenti. Cetelem se netají tím, že úvěry dotuje a jeho cílem je získat na trhu autoúvěrů silnou pozici. Možná jsme svědky zahájení cenové války.