Pražské pivovary
PRAHA – Belgická pivovarská skupina Interbrew se rozhodla razantně očistit hospodaření Pražských pivovarů, které získala po britské skupině Bass. Potvrdil to generální ředitel Pražských pivovarů Tony Desmet minulý týden poté, co Evropská komise schválila, že Interbrew může od Bassu odkoupit jeho pivovarnické aktivity v Česku. Desmet říká, že nyní by na mimořádné valné hromadě 6. dubna měli akcionáři nejprve snížit vlastní jmění pivovarů ze současných 1,72 miliardy korun na 429 milionů, aby se tak vykryly ztráty navršené v minulých letech. Následně se má základní jmění navýšit o tři miliardy korun úpisem nových akcií, což firmě umožní snížit vnější zadluženost a poskytne provozní kapitál. „Nechci předchůdce kritizovat, díváme se dopředu, vyjádřil se Desmet k faktu, že pivovary pod vlastnictvím Bassu vykazovaly hluboké ztráty, loni například ve výši 789 milionů korun. Loňská produkce 2,3 milionu hektolitrů Pražských pivovarů znamenala zhruba stejnou úroveň jako v roce 1999. O šest procent se ovšem přitom zvýšil prodej hlavní značky – Staropramenu, a to hlavně díky většímu exportu. Firma spojuje svoji budoucnost spíše s touto značkou než s levnějšími pivy, které také vyrábí, což týdeníku EURO potvrdil i marketingový manažer pro značku Staropramen Petr Dvořák.