Objem reklamních výdajů za letošní tři čtvrtletí meziročně vzrostl o devět procent na 59,6 miliardy korun v ceníkových cenách. Nejlépe se dařilo inzerci v televizích, která posílila téměř o 14 procent . Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Televize zároveň získaly z reklamního koláče největší podíl, když jejich příjmy přesáhly 32 miliard korun. Následuje inzerce v tisku s 13,6 miliardy korun, ale s nejmenším růstem o 1,4 procenta. Příjmy z reklamy v rádiích se zvýšily o šest procent na 5,3 miliardy korun.
Internet, který ale zahrnuje jen příjmy z bannerové reklamy, zaznamenal růst o desetinu na pět miliard korun. Objem příjmů z venkovní reklamy se zvýšil o tři procenta na 3,8 miliardy korun.
V samotném září rostly výdaje na reklamu o téměř osm procent na 8,2 miliardy korun. Reklama v TV meziročně rostla o 14 procent na 4,5 miliardy korun. Růst zaznamenaly i výdaje na internetovou a rozhlasovou reklamu. Naopak klesly příjmy z inzerce v rádiích a na billboardech.
Přečtěte si také: