Miliardu korun přesáhly poprvé v historii loňské tržby jindřichohradecké likérky Fruko-Schulz. Meziročně se zvýšily o deset procent na 1,1 miliardy korun. Firma loni prodala 6,7 milionu litrů lihovin, což je o téměř 18 procent více než v roce 2008. Z toho polovinu tvořil rum tuzemák, jehož výroba se zvedla o pětinu. „Za velmi dobrými výsledky není jen předzásobení obchodníků kvůli vyšší spotřební dani. K tomu se rozhodly jen tři velké prodejní řetězce. Nám se hlavně podařilo vstoupit do dalších obchodních sítí a zvýšit podíl na výrobě privátních značek,“ vysvětluje ředitel Fruka Josef Nejedlý. Jak dodává, právě levnější konzumní lihoviny totiž loni ovládly trh. Ekonomická krize však poznamenala export, který se ve Fruko-Schulz propadl o 250 tisíc litrů na 634 tisíc litrů. Nejedlý očekává, že v letošním roce může celkový prodej klesnout o pět až sedm procent.