Francouzská automobilka Renault postaví na severu Maroka nový montážní závod, který by měl od roku 2010 vyrábět asi 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však předpokládá, že kapacitu postupně zvýší až na 400 tisíc vozů za rok. Předběžnou dohodu o výstavbě závodu už podepsal generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn.
Francouzská automobilka Renault postaví na severu Maroka nový montážní závod, který by měl od roku 2010 vyrábět asi 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však předpokládá, že kapacitu postupně zvýší až na 400 tisíc vozů za rok.
Předběžnou dohodu o výstavbě závodu už podepsal generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn. Investice do nového montážního závodu by se měla vyšplhat na 600 milionů eur (téměř 17 miliard korun), i když v první fázi Renault investuje jen kolem 350 milionů eur. O výši investice v druhé fázi se rozhodne až podle toho, jaké vozy se budou v továrně vyrábět. „Byl bych rád, kdyby se Maroko prostřednictvím tohoto projektu stalo v rámci výrobního systému skupiny strategickou globální základnou na nejvyšší úrovni konkurenceschopnosti v celosvětovém srovnání,“ řekl Ghosn. Renault už v Maroku vyrábí renaulty Logan, které patří k levnějším značkám.
Nový projekt vytvoří téměř 6000 pracovních příležitostí přímo ve výrobě, dalších asi 30 tisíc vznikne v návazných profesích a službách. Francouzský podnik tak bude jedním z největších zaměstnavatelů v oblasti Tangeru, což je přístav na břehu Středozemního moře. „Pro skupinu Renault/ /Nissan je to zatím největší investice,“ řekl Ghosn novinářům. Auta z Tangeru budou levnější a Renault je bude vyvážet převážně do rozvojových zemí. Prodávat se budou pod značkou Renault, Dacia a Nissan. Asi 90 procent výroby půjde na vývoz, zbytek se prodá v Maroku. Renault a Nissan mají v Maroku asi třetinový podíl na trhu.