Firma se snaží dohodnout s dopravním podnikem na reklamě Reklama Společnost JCDecaux, která majoritně ovládá firmu Rencar, nabízí pražskému dopravnímu podniku (DPP) novou podobu smlouvy na provozování reklamy v pražské MHD. O kontraktu, který měl původně běžet až do roku 2031, se hodně mluví už pár měsíců.
Dopravní podnik se rozhodl dlouholetý vztah ukončit. Smlouva je podle jeho právníků neplatná, ať už proto, že nebyla uzavřena podle stanov firmy, nebo protože například dodatky z roku 2009, které ji prodloužily bez výběrového řízení, byly v rozporu s koncesním zákonem.
Rencar, potažmo JCDecaux, sice trvá na tom, že smlouva platná je, chce prý ale vyjít vstříc požadavkům dopravního podniku, vztahy narovnat, a předejít tak pochybnostem. Jak to má vypadat? Dopravní podnik Rencaru nově poskytne své reklamní nosiče do užívání postaru minimálně do roku 2031, přičemž na rozdíl od minulosti si bude jejich opravu a údržbu zajišťovat podnik sám. Nájemné pro dopravní podnik by pak mohlo být 50 milionů korun plus dodatečný podíl z tržeb Rencaru.
Navíc by firma začala platit i za reklamu na digitálních nosičích ve stanici metra Národní, což dosud v rámci „zkušebního provozu“ nečinila. A také by vzala zpět žalobu proti dopravnímu podniku na navrácení 21 milionů za to, že dopravní podnik neukončil v metru spolupráci s reklamní firmou euroAWK, jak se údajně zavázal.
Nabídku poslal Rencar do podniku v první polovině května a už se o ni začala zajímat policie. Jak s ní podnik hodlá naložit, nevíme. „Mohu potvrdit, že dopravní podnik nabídku obdržel a detailně ji analyzuje.
Platí, že dopravní podnik je ochoten vést jednání, k dalším krokům se teď nicméně detailně vyjadřovat nebudeme,“ řekl týdeníku Euro mluvčí DPP Jiří Štábl.
Je ale pravděpodobné, že definitivní řešení ohledně reklamy teď v podniku nikdo neučiní. Jeho ředitel Jaroslav Ďuriš byl v polovině května odvolán z pozice předsedy představenstva a následně opustil i ředitelskou sesli. Nově vede podnik Martin Gillar, který přišel z České pošty. Spekuluje se, že jedním z důvodů definitivního pádu Ďuriše mohla být právě situace kolem Rencaru, přičemž Ďuriš se veřejně přikláněl k výpovědi smlouvy s ním.
O tom, že smlouvy na reklamu ať už hlavního města Prahy, či právě dopravního podniku s JCDecaux jsou nevýhodné, se spekuluje už roky. Stejně tak není tajemstvím, že kontakty „na věčnost“ vadí především konkurenční firmě BigBoard, která oficiálně nabízí dopravnímu podniku za reklamní nosiče 100 milionů za rok.
Nabídku poslal Rencar do podniku v první polovině května a už se o ni začala zajímat policie.