Velké obchodní řetězce, které svoji expanzi v Česku dosud zaměřovaly především na větší města, by podle odborníků již brzy mohly zamířit i do obcí s méně než 5000 obyvateli. Velká města jsou již obsazená a příliš šancí pro další rozšiřování obchodní sítě neposkytují.
Velké obchodní řetězce, které svoji expanzi v Česku dosud zaměřovaly především na větší města, by podle odborníků již brzy mohly zamířit i do obcí s méně než 5000 obyvateli. Velká města jsou již obsazená a příliš šancí pro další rozšiřování obchodní sítě neposkytují.
Volný prostor proto nyní zůstává již jen v menších sídelních útvarech, které jsou zatím výsadním územím českých obchodníků. „Prostor pro mezinárodní obchodní řetězce zůstává v obcích pod 5000 obyvatel. Nyní je v Česku zhruba 1300 prodejen velkých řetězců, pouze 20 jich ale připadá na tuto kategorií obcí, ve které přitom žije přibližně 37 procent českého obyvatelstva,“ řekl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.