Velkoobchodní společnost Makro Cash & Carry vymyslela plán, jak se vypořádat - alespoň částečně - s konkurencí velkých obchodních řetězců. Firma hodlá spolu s několika nezávislými prodejci vybudovat vzorové prodejny, v nichž chce majitelům menších obchodů ve městech i na venkově ukázat, jak čelit super a hypermarketům. „Ukázkové prodejny pěti registrovaných klientů budou přestavěny a také upraveny dle moderních poznatků o prodeji,“ uvádí Martin Dlouhý, generální ředitel Makra.
Právě malí obchodníci jsou pro Makro jednou z klíčových kategorií odběratelů, na celkových tržbách firmy se ročně podílejí až jednou třetinou. Společnost Makro, která provozuje v Česku dvanáct velkoobchodních center pro podnikatele, loni utržila za prodej zboží 38,3 miliardy korun a proti roku 2005 si polepšila o 1,3 miliardy.