Digitální divize společnosti Metro AG, firma Hospitality.digital, koupila od internetové společnosti Miton českého poskytovatele rezervačních služeb pro restaurace Restu. Cena transakce nebyla zveřejněna. Metro AG, ve kterém mají podíl i miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, provozuje velkoobchody Makro.
„Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení, jako je Restu, a umožňujeme jim tak další rozvoj,“ uvedl generální ředitel společnosti Metro AG Olaf Koch.
„Tato akvizice pomůže zajistit našim 50 tisíc odběratelům v oboru pohostinství v České republice jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí,“ dodal provozní partner společnosti Metro Miles Graham.
Restu je český start-up, který kromě Česka působí na Slovensku a v Maďarsku. Firma poskytuje rezervační služby pro restaurace a provozuje největšího průvodce restauracemi v Česku. Spolupracujícím restauracím Restu nabízí možnost správy rezervací pomocí své platformy, jež každoročně zpracuje více než 500 tisíc rezervací. Miton byl většinovým vlastníkem Restu.
O zapojení Křetínského a Tkáče v Metro AG čtěte více:
Převzetí Metra aneb Jak česko-slovenští dravci nahrazují německou podnikatelskou dynastii
Metro AG se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 tisíc lidí. Ve finanční roce 2015/16 firma dosáhla prodejů ve výši 37 miliard eur (955 miliard korun).
Společnost Hospitality.digital byla založena v roce 2015 a od té doby přispívá k digitalizaci sektoru pohostinství. Divize disponuje mezinárodním týmem, který do praxe zavádí digitální řešení a inovace pro hotely, restaurace a firmy v cateringu a prodejích příslušenství.
Dále čtěte: