PETRA GRYCZOVÁ, ŘEDITELKA A JEDNA Z MAJITELEK HOTELU LUNÍKPodnikatelka Petra Gryczová převzala hotel po své mamince, navíc v době, kdy se jí narodila dcera. Na mateřskou dovolenou však nenastoupila. Roli, typickou pro ženu, převzal její muž.Petra Gryczová řídí pražský hotel Luník.
PETRA GRYCZOVÁ, ŘEDITELKA A JEDNA Z MAJITELEK HOTELU LUNÍK Podnikatelka Petra Gryczová převzala hotel po své mamince, navíc v době, kdy se jí narodila dcera. Na mateřskou dovolenou však nenastoupila. Roli, typickou pro ženu, převzal její muž. Petra Gryczová řídí pražský hotel Luník. Předtím, než se ujala vedení, v hotelu čtyři roky pracovala. Začátek podnikání pro ni nebyl snadný. Narodila se jí dcera a přitom organizovala rozsáhlou rekonstrukci hotelu. Na mateřskou však nenastoupila, nemohla si dovolit ponechat hotel za těchto okolností bez dozoru. Situaci vyřešil její manžel, protože na rodičovskou dovolenou nastoupil on. ZAČALA MODERNIZACÍ Hotel sice přebírala již zaběhnutý, ale přesto potřeboval modernizovat. „Než jsem začali s rekonstrukcí, zkoušeli jsme požádat o úvěr. Banky byly vstřícné. Hotel jsem totiž převzala po mamince, která se o finance rodinné společnosti starala velmi prozíravě. Zajistila nám dobrou finanční rezervu a k úvěru nám také pomohlo, že vlastníme nemovitost. Ale nakonec, kvůli komplikované administrativě pro vyřízení žádosti, jsem se rozhodla pro úspory, jež nastřádala maminka,“ líčí. S usměrňováním investic při rekonstrukci jí pomáhala sestra, která je také její zástupkyně. Zapojil se i manžel: dohlížel na řemeslníky a stavební dodavatele. Nechala rekonstruovat pokoje, nově je vybavila a zavedla do hotelu moderní komunikační technologie. Přešla také na zcela jiný styl řízení. DĚSÍ MĚ KONKURENCE**
Mladou podnikatelku nejvíce sužují pocity nejistoty kvůli nestálým příjmům z podnikání. „Podnikám čtvrtým rokem, ale nemohu se zbavit pocitu nejistoty. V cestovním ruchu je velká konkurence a obchody jsou závislé na úspěšnosti turistické sezony. Ta je ovlivněna mnohými faktory, například mezinárodním terorismem, trendem cestování do exotických zemí, ale i počasím,“ objasňuje příčiny.
Aby udržela krok s novými trendy v turistice a hotelnictví, neustále si doplňuje informace, navštěvuje oborové veletrhy u nás i v zahraničí, často se účastní konferencí i seminářů a rovněž vysílá své zaměstnance na profesní školení asociace hotelů a restaurací.