Na reálnost projektu superlevných aut z Číny jsme se zeptali zástupce jednoho z tradičních dovozců, Romana Šuberta ze společnosti Opel C&S.
Robert Šubert
* Je podle vašeho názoru dovoz a prodej auta za 100 tisíc korun možný?
Nedomnívám se, že za tuto cenu lze vyvinout a uvést na trh vůz, který by splňoval obecně vysoké nároky většiny evropských zákazníků.
* Ale i kdyby nesplňoval, je to vůbec technicky možné vyrobit pojízdné auto za 100 tisíc korun?
Automobil za zmíněnou cenu možná vyrobit lze, ale potom by s vysokou pravděpodobností byl nebezpečím pro prodejce ojetých automobilů.
* Jestliže se záměr Auto Diskontu podaří, bylo by to hrozbou i pro Opel?
Situaci samozřejmě sledujeme, ale nedomníváme se, že by mělo jít o ohrožení našich značek. V případě superlevných strojů by možná spíše bylo na místě uvažovat o ohrožení zákazníků, protože asi všichni zaregistrovali katastrofální výsledek bezpečnostních bariérových testů jednoho z exotických výrobců cenově „velmi výhodného“ automobilu.
V CRASHTESTECH LANDWIND PROPADL
Terénní model čínského producenta Jiangling s názvem Landwind nedávno testoval německý autoklub ADAC. Vůz dosáhl absolutně nejhorších výsledků za 20 let historie testů. Čelní náraz v tomto voze je prý smrtelný už při rychlosti kolem 60 kilometrů v hodině. Zřejmě i proto nedopadla jednání mezi čínskou firmou a společností AAA Auto dobře.