Talár je odjakživa služebním oděvem soudců a státních zástupců. Od druhé poloviny příštího roku budou muset i čeští advokáti zaměnit své obleky a kostýmy za splývavé roucho sahající až ke kotníkům. Arbiter elegantiarum v tomto případě naštěstí nebude Justicie, ale společnost Blažek Praha. Ta nevyhrála jen výběrové řízení na design, ale byla podle Textilního zkušebního ústavu v Brně i firmou, která nabídla jediný vyhovující vzorek. Takže bude nakonec rovněž jedinou společností, která bude roucha pro téměř deset tisíc advokátů a advokátních koncipientů v České republice vyrábět. „Připraveno je hned několik možností,“ uvedl majitel společnosti Ladislav Blažek a dodal: „Snažili jsme se proces objednávání talárů nastavit tak, aby byl maximálně komfortní a respektoval časové možnosti advokátů. Objednávku lze uzavřít přímo v některé z našich prodejen, dále elektronicky prostřednictvím internetové aplikace, kterou jsme za tímto účelem vytvořili a umístili na webových stránkách České advokátní komory (ČAK), či vyplněním zakázkového listu, který byl otištěn v Bulletinu advokacie.“ Škoda jen, že společnost Blažek nevyužila této jedinečné zakázky k tomu, aby své cílové skupině, advokátům, představila vlastní webové stránky, a namísto toho objednávku umístila na web ČAK. „Vlastní on-line obchod spustíme během jednoho roku,“ řekla ředitelka marketingu společnosti Jana Váňová. Sama si prý stejně nemyslí, že by se obleky společnosti Blažek po internetu prodávaly. Očekává, že zákazníci digitální shop využijí spíš k nákupu levnějších doplňků jako třeba kravat. O zavedení virtuálního krejčovství, které ve světě právě slaví velké úspěchy, se zatím neuvažuje vůbec. Ladislav Blažek se k tématu odmítl vyjádřit. Již dříve ale týdeníku EURO prozradil, že móda je velmi osobní záležitost a že je vždy lepší si na materiál sáhnout, oblečení si vyzkoušet a porovnat si ho s jinými modely a velikostmi. „Máte ale pravdu, že digitální revoluci asi neunikneme,“ doplnil. Zatím se spíš zdá, že digitální revoluce uniká společnosti Blažek.