Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo jejím smluvním partnerem pro distribuci finančních služeb. Banka dospěla k tomuto rozhodnutí na základě opakovaného jednání této společnosti, které bylo v neprospěch České spořitelny nebo ji přímo poškozovalo, sdělila dnes spořitelna. Fincentrum informace o rozhodnutí neprodloužit smlouvu o spolupráci a o žalobě překvapila.
„Zpráva o ukončení spolupráce mne překvapila. Fincentrum s Českou spořitelnou spolupracuje 11 let a patří k jejím nejvýznamnějším externím partnerům, zejména v oblasti hypoték. Jako zakladatel Fincentra jsem zažil pět jejích generálních ředitelů, vždy jsme se dokázali dohodnout a najít cestu k překonání odlišného vnímání světa,“ uvedl šéf představenstva Fincentra Petr Stuchlík.
Klienti ani poradci Fincentra nebudou podle něj produktovou nabídku České spořitelny po případném ukončení spolupráce postrádat, protože již nyní se ozývají konkurenční banky se speciálními nabídkami na jejich okamžité nahrazení. „Osobně se mohu jen domnívat, že současné vedení České spořitelny takto reaguje na odchody svých bankéřů do poradenských společností,“ dodal.
Hlavním důvodem je podle spořitelny neoprávněné využívání značek Premier a Moje zdravé finance ze strany Fincentra. „V současné době dochází používáním těchto značek společností Fincentrum k záměrnému matení klientů, na což si klienti stěžují,“ uvedla spořitelna. Fincentrum patří mezi tři největší externí partnery, se kterými spořitelna spolupracuje. „U hypoték jde za externími partnery zhruba o polovina obchodů, přesná čísla zveřejňovat nebudeme,“ dodala.
Obvinění z porušení ochranných známek České spořitelny považuje mediální zástupce Fincetra Miroslav Beneš za absurdní. Odkázal přitom na platné a řádně registrované ochranné známky ve vlastnictví Fincentra, například Fincentrum Premier nebo Fincentrum Platinum.
Česká spořitelna chce ještě zvážit svůj postoj k poskytování informací do indexu Hypoindex, kterým Fincentrum sleduje situace na hypotečním trhu. „Hypoindex pomáhá klientům od roku 2003 lépe se orientovat v tom, za jakou sazbu si mohou na trhu půjčit, a svým způsobem je tak chrání před špatnými rozhodnutími. Věříme proto, že se Česká spořitelna rozhodne tento projekt podporovat svou informační otevřeností i nadále. Ztráta dat významného hráče na českém trhu by poškodila nejen samotný Hypoindex, ale zejména spotřebitele a celý trh hypoték,“ řekla analytička Fincenta Monika Lukešová.
Česká spořitelna, která patří do finanční skupiny Erste Group, je z hlediska počtu klientů největší tuzemskou bankou. K 30. září měla Finanční skupina ČS 4,71 milionu klientů.
Fincentrum bylo založeno v dubnu 2000 a dlouhodobě se řadí mezi trojici nejvýznamnějších finančně-poradenských společností v Česku a na Slovensku. Hodnota společnosti přesahuje miliardu korun.
Dále čtěte: