Sněmovna schválila novelu zákona o pozemních komunikacích, která od roku 2010 rozšíří placení mýtného i na menší auta nad3,5 tuny.
Dále se zavádí možnost upravit mýtné poplatky nejen podle počtu náprav, ale i podle ročního období nebo denní doby. To je podle nás krok správným směrem. I když bychom ještě navrhovali rozšířit mýtné na všechny silnice, nastavit takové sazby mýtného, aby účinně motivovaly ke snížení zejména kamionové dopravy – například k přeložení nákladů ze silnic a dálnic na železnici a investovat dvě třetiny výnosu z mýtného do modernizace a efektivnější železnice, jako ve Švýcarsku, kde se tak daří železnici skutečně posilovat.
Mýtné je potřeba rozšiřovat a zdokonalovat. Zatím se to však neděje systematicky. Zásadní prioritou by mělo být jeho rozšíření alespoň pro kamiony na celou silniční síť, aby kamiony neměly možnost placené úseky objíždět a tak znepříjemňovat život obyvatelům stovek měst a obcí. Rozhodnutí parlamentu, ačkoliv má systém svým způsobem rozšířit, může vést k posílení efektu objíždění i u menších nákladních vozidel a dodávek. Na zásadní přínosné rozhodnutí o mýtném si tak obyvatelé Česka budou muset ještě počkat.